احداث خط ۱۳۲ کیلو ولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد

خوزستان - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد اصلی در پست دشت آزادگان به پایان رسید و برق‌دار شد.

کلمه نیوز – علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه عملیات احداث ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد اصلی در پست دشت آزادگان شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول سه کیلومتر مدار به پایان رسید و برق‌دار شد اظهار کرد: ارزش سرمایه گذاری طرح مذکور بالغ بر ۳۷۵ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه از طرح‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ است افزود: از مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب طول خط فوق در بخش انتقال و فوق توزیع، هفت طرح خط به طول ۵۱ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری چهار هزارو ۹۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق با بیان اینکه اجرای این طرح باعث افزاش پایداری و تقویت شبکه برق دشت‌ آزادگان خواهد شد ادامه داد: امکان استفاده از ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل سبحان و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از دیگر اهداف این بهره‌برداری بوده است.

۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، هشت اقدام شامل ۱۶ طرح مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان است که علاوه بر آن، بیشتر طرح‌ها وارد مدار شده و مابقی نیز در مراحل پایانی احداث هستند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال و تامین برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.