مدیر فرهنگسرای آیینه اراک:

برپایی نمایشگاه لوازم خانگی در راستای حمایت از هنرمندان و حمایت از تولیدات داخلی بوده است

مرکزی-کلمه نیوز-ابوالفضل عیسی آبادی مدیر فرهنگسرای آیینه اراک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کلمه نیوز در اراک، گفت: نمایشگاه لوازم خانگی در فرهنگسرای آیینه اراک در راستای حمایت رفاهی از هنرمندان دایر شده است.

عیسی آبادی افزود: در زمان تحویل محیط فرهنگسرا به تیم مدیریتی جدید ، تقریبا یک ویرانه ای بدون استفاده تحویل مجموعه جدید شد که طی یکسال با پرداخت هزینه های مختلف و تعمیرات بدون حمایت هیچ مسئول و نهادی، محیط فرهنگسرا تا حدودی در شان و منزلت هنرمندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمایشگاه های متعددی از جمله نمایشگاه قرآن، کتاب و هنرهای نمایشی، تجسمی، صنایع دستی و نمایشگاه حجاب و عفاف با هدف اشاعه فرهنگ حمایت از هنرمندان اراکی طی یک سال اخیر در فرهنگسرا با کمک هنرمندان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا غرفه های رایگان نیز در اختیار نویسندگان و هنرمندان و کارآفرینان شهر اراک در فرهنگسرای آیینه قرار گرفته است که این مهم از چشم رسانه ها و مسئولین دور ماند .

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی با هدف حمایت از تولیدات داخلی بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و تامین اقساطی لوازم خانگی هنرمندان در فرهنگسرای آیینه گفت: طی نشست هم اندیشی که با هنرمندان شهر اراک برگزار شد، یکی از گلایه های آنها عدم حمایت مسئولان و درآمد کم این قشر از جامعه، همچنین متضرر شدن آنها در دوران کرونا بود و در این نشست عنوان شد هیچ نهادی از هنرمندان برای تهیه لوازم خانگی و رفاهی حمایت نمی کند، بنابراین در این راستا رایزنی های بسیاری با فروشندگان تولیدات داخلی لوازم خانگی انجام شد که با شرایط اقساطی برای هنرمندان خدمات ارایه نمایند که به علت عدم صرفه اقتصادی حاضر به همکاری در این زمینه نشدند و در نهایت یکی از فروشگاه‌ها با اخذ مجوز های لازم به شرط قرار دادن فضای رایگان، حاضر شد با تعداد روز بسیار محدود این نمایشگاه را برگزار نماید.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به این موارد بر آن شدیم تا با رایزنی نسبت به برپایی نمایشگاه لوازم خانگی به صورت اقساط برای هنرمندان در فرهنگسرای آیینه اقدام نماییم، لذا این نمایشگاه حلقه مفقوده نیاز هنرمندان در زمینه تهیه مایحتاج زندگی آنها می باشد.

وی گفت: حمایت از هنرمندان ضمن کمک به توسعه فرهنگ هنر و هنرپروری می تواند زمینه اشتغال آفرینی و شور و نشاط اجتماعی را نیز در جامعه و بویژه بین جوانان مهیا نماید.

در همین راستا سایه قهیه ای یکی از نویسندگان شهر اراک ، گفت: زمانی که هیچ نهاد و ارگان فرهنگی در شهر اراک از کتابی که نوشته و منتشر کرده بودم حمایت نکرده بود، مدیر فرهنگسرای آیینه اراک با دادن غرفه رایگان طی سه نوبت به من در عرضه و فروش کتاب سایه های زندگی کمک شایان توجهی به من نمود.

یکی دیگر از هنرمندان فعال شهر اراک در زمینه فیروزه کوبی نیز گفت: مدیریت فرهنگسرای آیینه اراک با حمایت از هنرمندان گام مهمی را در راستای عرضه و فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی در شهر برداشته است.

وی افزود: غرفه های رایگانی که وی در اختیار من و امثال من قرار داده خود کمک شایان توجهی است که کمتر مسئولان ذیربط به آن پرداخته اند.
گفتنی است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان برپایی نمایشگاه بوده ‌و هیچ اخطاری مبنی بر خلاف قانون و مقررات را در این زمینه اعلام نکرده است.