اخلاقی: دیدگاه‌های فرهنگی کاندیداها در انتخاب مردم تاثیر بسزایی دارد

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی اخلاقی در گفت‌وگوی زنده با برنامه استودیو مثبت و منفی پلاس ایسنا، ضمن ارزیابی از صحبت‌های کاندیداها در سومین دور از مناظرات انتخاباتی با محوریت موضوعات فرهنگی، بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است. زمانی که انقلاب سال ۱۳۵۷ پیروز شد در بخش‌های زیادی تحول ایجاد کرد. وی اظهار […]

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی اخلاقی در گفت‌وگوی زنده با برنامه استودیو مثبت و منفی پلاس ایسنا، ضمن ارزیابی از صحبت‌های کاندیداها در سومین دور از مناظرات انتخاباتی با محوریت موضوعات فرهنگی، بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است. زمانی که انقلاب سال ۱۳۵۷ پیروز شد در بخش‌های زیادی تحول ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: اما مهم‌ترین تغییراتی که ما در کشور احساس کردیم، تغییر در مباحث فرهنگی بود. اولویت انقلاب ما در حوزه فرهنگی بود. در طول این ۴۵ سال با این‌که بسیاری از مسئولان دغدغه فرهنگی را داشتند اما زمانی که وارد عرصه مسئولیت خود شدند از حوزه فرهنگ غفلت کرده یا حداقل کمتر به آن توجه کردند. دغدغه فرهنگی موضوع مهمی است. امشب نیز مناظره پیرامون مباحث فرهنگی، سبک زندگی و خانواده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای مردم ما این بحث از مباحث جدی است. به نظر می‌رسد که قدرت تشخیص مردم و انتخاب آنان برای این‌که به کدام نامزد رای دهند، این بخش بسیار تاثیر گذار است. مردم دیدگاه‌ها را شنیده و بر اساس دغدغه‌ای که در حوزه فرهنگی دارند تصمیم خواهند گرفت که به چه کسی رای دهند.

وی تاکید کرد: مسئله فرهنگ و سبک زندگی برای مردم یک اولویت مهم است. کاندیداها نیز بخشی از صحبت های خود را در این مناظره به بانوان اختصاص دادند. انقلاب اسلامی نوع نگاه به زنان را تغییر داد و با نگاه جدیدی مبتنی بر حضرت امام که نظریات مترقی می باشد، تغییر ایجاد شد. ادبیات دینی ما نگاه مترقی به زنان دارد. امروز زنان هم دوش مردان در بسیاری از عرصه های اجتماعی حضور جدی دارند.
انتهای پیام