۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند

ایسنا/خراسان شمالی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پوشش هشت میلیون خانوار و اتصال آن‌ها به فیبر نوری خبر داد. 

عیسی زارع‌پور امروز (دوم تیر ماه) در شورای اداری خراسان شمالی، اظهار کرد: عملیات فیبرکشی در نقاط مختلف کشور در حال انجام است و در ۲۰۰ شهر کشور به پایان رسیده و در ۶۰۰ شهر در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طرح ملی فیبر نوری خانه‌ها و کسب و کارها حاصل شده است، گفت: در دو سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در شهرهای کشور کشیده شده و تلاش ما این است تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام شهرهای کشور به فیبر نوری مجهز شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اتصال شهرها و نقاط مختلف به فیبر نوری یک کار بزرگ است که در اروپا حدود ۱۰ سال به طول انجامید، اما قصد داریم در ایران در مدت سه سال این کار را نهایی کنیم.

وی با انتقاد از اینکه بعضی‌ها مانند شخصیت گالیور می‌گویند من می‌دانم که نمی‌شود، گفت: شاهدیم اتفاقاتی که در گذشته رخ نمی‌داد، اکنون محقق شده است و سرعت بالاتر اینترنت را تجربه می‌کنیم. 

او درباره پلتفرم‌های داخلی و خارجی نیز بیان کرد: ما نمی‌خواهیم سلطه پلتفرم‌های بین‌المللی را بپذیریم و قصد داریم در مسیری حرکت کنیم که مانند کره جنوبی، پلتفرم‌های خارجی باز باشد، اما مردم ترجیح دهند از پلتفرم‌های داخلی به‌دلیل سرویس‌های با کیفیت استفاده کنند. 

زارع‌پور با تاکید بر اینکه نباید به مستعمره دیجیتال تبدیل شویم، اظهار کرد: در دو سال گذشته، تعداد کاربران اجتماعی پلتفرم‌های داخلی پنج برابر شده است و از آن‌ها حمایت می کنیم. به‌عنوان مثال، پلتفرم ایتا در ابتدای شروع به کار دولت حدود ۱.۵ میلیون کاربر فعال داشت و اکنون به ۱۸ میلیون نفر کاربر رسیده است. 

وی با اشاره به افزایش استقبال مردم از پلتفرم‌های داخلی، تاکید کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند و ترافیک این پلتفرم‌ها ۱۰ برابر شده است.

انتهای پیام