هارمونی هواوی به برتری اندروید و iOS ‌خاتمه می‌دهد

هواوی انتظار دارد با عرضه نسخه آینده سیستم عامل هارمونی که به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی پایان می‌دهد، نفوذ سیستم‌های عامل موبایل غربی در چین شکسته شود.

به گزارش ایسنا، ریچارد یو چنگدونگ، رئیس گروه کسب و کار مصرف کننده هواوی در کنفرانس طراحان این شرکت اعلام کرد: این نسخه که HarmonyOS Next نام دارد، یک سیستم عامل ساخت چین، مستقل و قابل کنترل خواهد بود.

هواوی که در شهر شنزن مستقر است، در کنفرانس طراحان این شرکت، نسخه آزمایشی بتای سیستم عامل HarmonyOS Next برای طراحان را معرفی کرد و نسخه بتای این سیستم عامل برای مصرف کنندگان، در ماه اوت از راه خواهد رسید.

به گفته این مقام هواوی، نسخه جدید سیستم عامل هارمونی به صورت رسمی برای استفاده در «میت ۷۰» که سری جدید تلفن هوشمند فایو جی پرچمدار این شرکت است، در سه ماهه چهارم امسال معرفی خواهد شد.

خبر جدید نشان می‌دهد که هواوی پس از موفقیت در کنار زدن سیستم عامل iOS‌ اپل به عنوان دومین سیستم عامل موایل بزرگ در سرزمین اصلی چین در سه ماهه نخست سال جاری، تلاش می‌کند برتری سیستم عامل هواوی را در این کشور تقویت کند.

یو چنگدونگ گفت: با سیستم عامل هارمونی، ۱۰ سال طول کشید تا هواوی به دستاوردی دست پیدا کند که همتایان غربی این شرکت برای کسب آن، ۳۰ سال زمان صرف کردند تا یک سیستم عامل جدید بسازند.

هواوی همچنین مدعی شد هارمونی با ۱۰ درصد بهبود کارآیی، از کرنل لینوکس که شالوده پلتفرم اندروید است، عبور کرده است.

سیستم عامل هارمونی در اوت سال ۲۰۱۹، سه ماه پس از این که دولت آمریکا، هواوی را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد، به عنوان جایگزینی برای اندروید معرفی شد. تحت این تحریم‌ها، هواوی اجازه ندارد بدون مجوز واشنگتن از شرکت‌های آمریکایی نرم افزار، تراشه و سایر فناوری‌های ساخت آمریکا را خریداری کند.

در حال حاضر، بیش از ۹۰۰ میلیون دستگاه وجود دارد که با سیستم عامل هارمونی کار می‌کنند و بیش از ۲.۵ میلیون طراح، برای این پلتفرم، اپلیکیشن می‌سازند.

استفاده از هارمونی در پی رشد سریع فروش گوشی‌های هواوی، شتاب پیدا کرد. سری «پورا ۷۰» که جدیدترین لاین تلفن هوشمند پرچمدار هواوی است، در اواخر مه معرفی شد و فروش آن ۶۸ درصد در پایان ماه مه در مقایسه با فروش «سری پی» در مدت مشابه سال گذشته، رشد کرد.

به گفته رئیس گروه کسب و کار مصرف کننده هواوی، فروش لاین «پورا ۷۰» و سری «میت ۶۰» هواوی که سال گذشته رونمایی شد، ۷۲ درصد در پنج ماه نخست سال رشد کرد.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت ریسرچ»، هواوی در سه ماهه نخست با سهم ۱۵.۵ درصدی و رشد حدود ۷۰ درصدی فروش، در بازار تلفن هوشمند چین، در رتبه چهارم ایستاد.

بر اساس گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، هواوی در طراحی اپلیکیشن‌های مبتنی بر هارمونی، با شرکت‌های بزرگ مختلفی در سرزمین اصلی چین همکاری کرده است که شامل گروه علی بابا، میتوان، گروه آنت، جی دی دات کام و مک دونالد هستند.

انتهای پیام