با حضور معاون رئیس جمهور صورت گرفت،

بهره برداری از بیمارستان ولیعصر اراک

مرکزی-کلمه نیوز-بیمارستان ۵۱۲ تخت ولیعصر(عج) اراک با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و به صورت ارتباط زنده (ویدئویی) با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌داری رسید.

دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: این طرح به طور همزمان با ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت کشور در ۲۹ استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به عنوان بزرگترین طرح درمانی ترومای غرب کشور در فضایی به وسعت ۵۵ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه و ۹ بخش تخصصی ایجاد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: برای افتتاح از این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۳ آغاز شده، با ساخت و ساز و استقرار تجهیزات، یک و نیم همت اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: طبقه ۸ و ۹ بیمارستان ولیعصر با ۸۰ تخت بستری آماده ارایه خدمات است و اتاق جراحی و سایر بخش‌های درمانی و آزمایشگاهی بیمارستان نیز در مراحل آتی منتقل می‌شود که ممکن است یک تا دو ماه طول بکشد.

امانی با بیان اینکه دولت سیزدهم این طرح را با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت، گفت: ارزش هر تخت بستری ایجاد شده در این بیمارستان ۴۵ میلیارد ریال است.