سرپرست ممیز تیم ارزیابی شرکت توانیر:

نظارت عالیه توزیع برق استان مرکزی در حوزه ایمنی توسط ارزیابان توانیر

مرکزی-کلمه نیوز-نظارت عالیه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی توسط ارزیابان توانیر در حوزه ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست انجام شد.

سرپرست ممیز تیم ارزیابی شرکت توانیر در نشست افتتاحیه ارزیابی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی جزو شرکت‌های پیشرو در رعایت الزامات HSE بوده و کاهش حوادث در این استان، نشان دهنده توجه مدیران ارشد این شرکت به مسائل ایمنی در کار دارد.

محسن جلالوند عنوان کرد: آموزش صحیح یکی از مهمترین عوامل در کاهش ضریب خطا در مباحث برق است که توجه به این امر می‌تواند از بروز حوادث به نحو چشمگیری اجتناب کند.
وی بیان کرد: پاسخگویی تمام معاونت ها در روش جدید ارزیابی امسال کمک می کند همه به ایمنی متعهد و پاسخگو باشند و در افزایش فرهنگ ایمنی و حفظ سلامت همه کارکنان کمک کنند.

جلالوند بابیان اینکه استفاده از کالاهای باکیفیت و تجهیزات نوین مثل کلیدهای هوشمند در کاهش حوادث و خطرات نقش موثری دارد،افزود: آموزش ساختار یافته و تدوین شده برای صنعت برق ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه بالا رفتن انتظارات جامعه و همچنین مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها سبب شده است که پرداختن به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست به یکی از اولویت‌های کسب و کار در سازمان‌های امروزی و به‌ خصوص صنعت برق تبدیل شود، افزود:تهیه نرم افزار ایمنی یکپارچه که بتواند مدیریت ‌ایمنی شرکت ها را برعهده داشنه باشد می تواند به نظارت دقیق تر ایمنی کمک کند.

محمود محمودی بیان کرد: ایمنی مواردی از جمله محل کار ایمن، تناسب توانایی‌ها و تخصص کارکنان با وظایف محوله، نظارت و ممیزی مداوم سامانه‎های ایمنی، مطالعات پژوهشی در مورد اتفاقات و حوادث و مشارکت کارکنان و ایجاد انگیزه در بین آن‌ها بستگی دارد که مطالعات روانشناختی در این زمینه لازم است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان مرکزی هم گفت: همگام با رشد علم و تکنولوژی ،در بحث ایمنی نیز هر چه سریعتر باید از روش های سنتی عبور کنیم و ساختار سازمانی دفاتر ایمنی را مورد بازنگری قرار دهیم .
محمد مرادی افزود: موضوع روان شناسی نیروی انسانی نقش مهمی در کاهش حوادث دارد.
وی تصریح کرد: در بحث حوادث باید چالاک تر عمل کنیم و برای پروژه های تعریف شده پیوست ایمنی داشته باشیم.

شایان ذکر است نظارت عالیه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی توسط ارزیابان وزارت نیرو در حوزه ایمنی طی روز‌های ۲و ۳تیرماه است.