پورمحمدی: دلیلی ندارد به نفع کسی کنار بروم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه چه رأی بیاورم چه رأی نیاورم از مشارکت بالا در انتخابات خوشحال می‌شوم، اظهار کرد: اینکه گفته شود به نفع کسی کنار روم دلیلی ندارد که این کار را انجام دهم، چون صاحب گفتمان […]

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه چه رأی بیاورم چه رأی نیاورم از مشارکت بالا در انتخابات خوشحال می‌شوم، اظهار کرد: اینکه گفته شود به نفع کسی کنار روم دلیلی ندارد که این کار را انجام دهم، چون صاحب گفتمان هستم و در صورت موفقیت این گفتمان را به صحنه عملی می‌رسانم.

وی افزود: ما باید بدون افراط و تفریط در گفتمان انقلاب اسلامی قرار بگیریم و از حاشیه‌ها دوری کنیم. خودم را در این مسیری که اکنون پیش گرفته‌ام موفق می‌دانم و معتقدم باید آن را ادامه داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت عدم موفقیت برای کسب آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش شما چه خواهد بود، گفت: حس خودم را پس از رأی‌گیری خواهم گفت، طبیعی است اگر رأی آوردم فکر می‌کنم کشور دارای یک تحول مدیریتی و یک اتفاق مثبت فوق العاده در دسترسی به هدف‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نظرش نسبت به نتایج نظرسنجی‌ها چیست، گفت: نظرسنجی‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود و آنها اعتبار خودشان را خراب نمی‌کنند، من نمی‌خواهم آنها را رد کنم اما بخش زیادی از سئوال کنندگان نظر خود را در این نظرسنجی‌ها ابراز نکردند. درباره من هم خیلی‌ها گفتند که وی را نمی‌شناسیم و این هفت هشت سالی که نبوده است شناسنامه‌ای نداشته و از افکار عمومی غایب بوده است، بسیاری هم تقاضای معرفی بیشتر داشتند. در این فرصت کم امکانش میسر نبود و برخی از نامزدها که در دوره‌های قبل هم نامزد بودند، بیشتر معرفی شدند. من هم انتظار نداشتم سبد رأی وسیعی داشته باشم البته انتخابات هم یک راه صاف و قابل پیش‌بینی نیست، هر لحظه ممکن است اتفاقات غیرقابل‌ پیش‌بینی در آن رخ دهد.

پورمحمدی اظهار کرد: نماینده نظریه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اولیه و جدی آن هستم. مهم می‌دانم که مجدداً و بعد از ۴۵ سال گفتمان انقلاب اسلامی را بر اساس اصول اساسی آن بازگویی و بازنگری و تکرار کنم. باید گفتمان انقلاب اسلامی را به مدار اصلی آن برگردانیم، انتخابات این فرصت را به من می‌دهد که آنچه را می‌اندیشم و تمام عمر خود را برای آن گذاشته‌ام، به عمل برسانم. هرجا از عقلانیت فاصله بگیریم، یعنی از انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نظام ما باید منطبق با حکمرانی علوی باشد، تاکید کرد: شهید رئیسی سنت بسیار ارزشمندی بر جای گذاشت که این راه باید با قوت ادامه پیدا کند و نظام بر اساس قانون و مقررات و اصول ثابت خود پیش برود. اینکه طبق برنامه در موعد ۵۰ روزه باید رئیس‌جمهور جدید تعیین شود، یک رویکرد بسیار ارزنده در مدیریت کشور است. خوشحالیم این اتفاق به صورت روشن و برنامه‌ریزی شده رخ داد و تلاش زیادی هم برای معرفی نامزدها انجام شد، هرچند که انتظار بیش از این است.

وی گفت: نظام توانمندی خودش را برای اداره کشور نشان داد. طبق تأیید شورای نگهبان به صحنه آمدیم و تمام تلاش خودمان را برای آگاهی بخشی به جامعه انجام دادیم تا جامعه بتواند انتخاب روشن و شایسته‌ای داشته باشد. امروز در ساعات آخر تبلیغات انتخاباتی هستیم و باید همه تلاش خود را به یک موضوع مهم معطوف کنیم و آن مشارکت است. همه فارغ از سلایق و نوع نگاهمان باید مشارکت را رقم بزنیم. مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود و ایجاد همبستگی و احساس پیوند و محبت ملی را برجسته می‌کند. مشارکت، کشور را در برابر بیگانگان و بدخواهان توانمند می‌سازد و مشارکت بالا مدیران را در حل مشکلات کشور تواناتر می‌کند. از این جهت همه با هم تلاش می‌کنیم تا بر مشارکت بیفزاییم و این را به‌عنوان رسالت مشترک و همگانی خود قرار دهیم.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به نفع کاندیدایی انصراف می‌دهید، گفت: گفتمان‌های دیگر را ناقص می‌دانم و خودم را گفتمان جامع می‌دانم و همانطور که گفتم دلیلی نمی‌بینم به نفع کسی کنار بروم. اینطور که برمی‌آید و اگر نظرسنجی‌ها دقیق باشد، انتخابات به دور دوم می‌کشد و آنجا تکلیف روشن‌تر می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: من در هر دولتی که کار کردم، دولت را به شخص رئیس‌جمهور نشناختم. دولت را برای ملت می‌شناسم و در هر دولتی که دعوت شدم، به شرط اینکه امکان تلاش و فعالیت مثبت و سازنده به ما می‌دادند استقبال کردم. اصلاً نوع اصطکاک با دولت‌ها را از اینکه گروکشی کنیم، نمی‌پسندم. روش سیاسی ما مشکل دارد. ما به یک دولت رأی می‌دهیم و شش ماه بعد با آن مشکل پیدا می‌کنیم و همه علیه او می‌شویم در صورتی که وقتی به او رأی می‌دهیم، باید تا پایان دوره از او پشتیبانی کنیم.

وی یادآور شد: من در سازمان بازرسی پرونده‌های بزرگی پیگیری کردم. اخیراً مستندی به نام «زالو» تهیه شده و در حال پخش است. دوستان دقت نکردند؛ در همین مستند آمده است که در سازمان بازرسی و نماینده سازمان بازرسی قوی‌ترین و دقیق‌ترین گزارش را هم به دادگاه‌ها داده‌ایم و هم به محافل بین المللی و هم در جلسه محاکمه بین‌المللی علیه کرسنت نماینده سازمان بازرسی رفته و اجازه نداده است جمهوری اسلامی محکوم شود و طرف مقابل از جمهوری اسلامی عذرخواهی کرده و اسنادی را داده است که در دادگاه ایران استفاده کردیم. من احساس می‌کنم داستان‌هایی مثل کرسنت نباید دیگر در کشور تکرار شود، این داستان دو طرف دارد و باید حل شود یا این طرف مقصر است یا آن طرف. کرسنت موضوع مهم مملکتی است و پرونده‌اش به دادگاه رفته است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره رأی‌آوری ترامپ در آمریکا، اظهار کرد: اینکه شانس دارد یا نه را نمی‌دانیم، چرا که در آمریکا هم کسی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیق داشته باشد و پیش‌بینی‌های آمریکا هم خیلی فراز و فرود دارد. ترامپ یک معامله‌گر جدی است. تحلیلم این است که اگر ترامپ بیاید و در صورتی که وفاق ملی و اجماع نظر خوبی در کشور انجام بدهیم، امکانات داخلی خود را بسیج کنیم و از ظرفیت‌های دیپلماتیک خوب استفاده کنیم و خط کشی راه نیندازیم. ما از هر ظرفیتی که وجود دارد باید استفاده کنیم. از «ظریف» و «ظریف‌»ها به عنوان ستاره استفاده کنیم، اما هر کسی در جای خودش مربی قوی و هدایتگر قوی می‌خواهد که لحظه به لحظه کنترل کند و جدی باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد نشاط و امید در جامعه داشته باشیم و تلاش کنیم مشارکت بالا رود. اگر مشارکت زیاد شد، همه پیروز و برنده‌ایم. هر کسی که رأی آورد، همه تلاش کنیم که او موفق شود و به او کمک کنیم. این ارزش ندارد که چند سال بگذرد و همه بگوییم که دیدید بلد نبود؛ این هیچ ارزشی برای کشور و برای هیچ گروه و جناحی ندارد.

انتهای پیام