مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی:

تشکیل ۹۵۷۷ فقره پرونده درحوزه کالا و خدمات طی سال گذشته

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: سال گذشته در رسیدگی به پرونده ها در حوزه کالا و خدمات۹۵۷۷ پرونده تشکیل شد، همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز۲۲۷۰ فقره پرونده تشکیل شد که ۱۵۳ فقره پرونده باقی مانده است.

سعید نورالهی در تشریح عملکرد سال گذشته تعزیرات حکومتی استان مرکزی، افزود: در حوزه بهداشت، دارو و درمان یک فقره پرونده باقی مانده و مجموعا ۱۲۹۳۴ فقره به تعزیرات حکومتی استان سال گذشته در مباحث مختلف وارد شده استگ

وی با بیان اینکه در این مدت مختومه پرونده های شعب ۱۲۹۳۵ فقره و مانده ۱۸۸فقره بوده است، ابراز کرد: درصد عملکردی در بخش رسیدگی به شعب ۹۹/۶درصد بوده و میزان محکومیت ریالی مجموع ۶۳۰ میلیارد تومان بوده که
از این تعداد پرونده ۹۵۴۱ فقره محکومیت معادل ۷۴درصد بوده و ۱۳۹۹ فقره برائت معادل ۱۱ درصد و مابقی ۱۵ درصد سایر قرارهای قانونی بوده است.

نورالهی ادامه داد: بیشترین جرایم در بحث گران فروشی و حمل کالای قاچاق و تعطیلی خودسرانه نانوایان، عدم اجرای تکالیف صنفی است که موارد بعدی را تشکیل داده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار کرد: بالاترین تعداد پرونده واصل شده ۳۶۰۱ مورد از جهاد کشاورزی، صمت ۳۴۶۴ فقره و بعد اتاق اصناف ۲۲۴۳ فقره و نیروی انتظامی ۱۹۵۰ فقره و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت هم بعد موارد بعدی بوده است.

وی افزود: بیشترین تنوع کالایی پرونده های رسیدگی شده در حوزه آرد و نان با ۱۸۹۰ فقره پرونده، داروها اقلام پزشکی لوازم آرایشی بهداشتی ۳۵۰ فقره، مرغ ۱۰۳ فقره و لوازم خانگی ۹۵ مورد و سایر کالاها هم بوده است.

نورالهی گفت: پرونده هایی که براساس شکایت مردمی تنظیم شده ۶۲۴ مورد مختومه و رسیدگی شده، ضمن اینکه در سامانه اینترنتی ۱۳۵ سال گذشته ۱۵ مورد ثبت شکایت مردمی بوده و ۱۶۳۰ پرونده‌ در قالب گشتهای مشترک با دستگاه های ناظر تشکیل شده و حدود ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد رسیدگی به پرونده ها بوده است.

وی اضافه کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در حوزه کالا و خدمات حدود ۱۱ روز کالا و قاچاق ارز تقریبا ۲۴ روز و دارو تقریبا ۱۲ روز است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی یادآور شد: سال گذشته ۱۲۹۰ اکیپ مشترک بازرسی داشته ایم که در قالب این اکیپ ها ۶۷۵۳ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی شدند و حدود ۱۶۰۰ پرونده تشکیل شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ در این بخش ۵۹ درصد رشد داشته ایم و در اجرای احکام ورودی پرونده ها ۸۰۰۲ فقره مختومه ۷۸۴۱ فقره باقی مانده ۴۱۲ فقره که درصد عملکرد حدود ۹۵ درصد و
میزان وصولی ریالی ۱۴۶ میلیارد تومان بوده و در بخش جرایم ۵۲ درصد رشد فزاینده وصولی نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی گفت: سال گذشته نظارت بر مراکز زیبایی انجام شد و ۱۰ اکیپ بازرسی تشکیل و ۴ واحد مراکز زیبایی در اراک پلمپ شد، طرح نظارت ویژه بر آرایشگران زنانه ۱۳ اکیپ بازرسی و ۳ واحد پلمپ شد، در باشگاه های ورزشی ۳ واحد پلمپ شد.

نورالهی ادامه داد: حدود ۱۲ مرغداری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان مجازات شدند، دو کشتارگاه بزرگ و مهم استان هم به مجازات حدود بر ۴ میلیارد تومان محکوم شدند و در حوزه پزشکان و زیرمیزی نیز حضور داشتیم و یک واحد مطب پزشک پلمپ و ۱۰۰ میلیون تومان هم جریمه شد.