مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

صنعتگران استان مرکزی در حوزه مسئولیت های اجتماعی کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صنعتگران استان در حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله درمان، مدرسه سازی و عام‌المنفعه کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند.

علی جودکی در بزرگداشت دهه تولید و تجارت و آیین تجلیل از واحدهای منتخب صنعتی و معدنی استان مرکزی در مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک، افزود: استان مرکزی رتبه خوبی به لحاظ کسب و کار دارد اما باید با برنامه‌ریزی به شرایط بهتری دست پیدا کنند.

وی ابراز کرد: افرادی که پای تولید کشور ایستاده‌اند جهادگر هستند و تلاش‌های آنها قابل تقدیر است.

در ادامه استاندار مرکزی گفت: مشکلات برخی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان مرکزی به اندازه چند واحد بود که تصور حل آنها وجود نداشت اما با تلاش شهیدجمهور گره‌گشایی شد.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: دولت سیزدهم یک‌هزار و ۳۲۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان را در کمتر از یک‌هزار روز احیا کرد و نهضت احیای واحدهای تولیدی و راکد یکی از اقدامات بزرگ این دولت است.

وی ابراز کرد: هفت هزار مدرسه در طول حدود یک‌هزار روز فعالیت دولت سیزدهم در استان ایجاد شد که سه هزار و ۵۰۰ مدرسه را خیرین ایجاد کردند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: کسب رتبه برتر فضای کسب و کار، رتبه سوم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، رتبه دوم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان به پایین‌ترین حد پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، از دیگر توفیقات است.

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: ۵۰ درصد از آلاینده‌های هوا در این استان مرتبط با فعالیت صنایع است و باید این بخش بیش از پیش در راستای مسئولیت اجتماعی تلاش کند.

یوسف یوسفی افزود: ۱۱ میلیون تن سالانه پسماندهای صنعتی و یک میلیون تن پسماندهای ویژه در استان تولید می‌شود، وقتی اقتصاد چرخشی مطرح است، باید این پسماندها در صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرد که این اقدام آغاز شده است.

وی اظهار کرد: سازمان محیط زیست هر ساله دو جایزه ملی محیط زیست و صنعت سبز برگزار می‌کند که در شهریورماه امسال فراخوان شرکت برای این جایزه از طریق سامانه جامع حفاظت زده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط زیست در راستای کاهش و حل مشکلات زیست محیطی، صندوق ملی محیط زیست را ایجاد کرده که تسهیلات آن مشترک با بانک‌ها و در راستای مباحث زیست محیطی با سود ۱۷ درصد و مدتی تنفس پرداخت می‌شود.

در پایان این آیین از واحدهای برتر صنعت و معدن استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.