افزایش آمار تولد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته

هرمزگان/ کلمه نیوز-رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی دکتر علی شریعتی خبر داد: رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی دکتر علی شریعتی از انجام ۱۱۴۲ تولد در این بیمارستان در طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر مریم مرادی گفت: از این تعداد، ۳۴ تولد دو قلویی و یک تولد سه قلویی و همچنین متولدین نوزاد دختر به تعداد ۵۴۰ متولدین نوزاد پسر به تعداد ۶۰۲ گزارش شده است. این تعداد تولد نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ به میزان ۱.۵ درصد افزایش یافته است .

دکتر مرادی افزود: بیمارستان تک تخصصی دکتر علی شریعتی بندرعباس تنها مرکز آموزشی پژوهشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در حوزه زنان و زایمان و نوزادان است؛ که با بهره گیری از اساتید مجرب و متعهد و بکار گیری سرمایه های انسانی توانمند و تجهیزات و فناوری پیشرفته در جهت ارتقای سلامت مادران و نوزادان گام بر می دارد.

وی عنوان کرد: زایشگاه ال دی آر(بلوک زایمانی تک نفره) بهترین مدل زایشگاه در دنیا است؛ که این مرکز از ابتدای تاسیس، مجهز به این نوع زایشگاه است. در این مدل یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص داده شده و تمامی مراحل زایمان در این اتاق توسط کادر مجرب زنان و مامایی صورت می گیرد که باعث کاهش اضطراب و فراهم آوردن آرامش و راحتی مادر می شود. بخش LDR مرکز آموزشی درمانی دکتر علی شریعتی شامل ۱۶ تخت  می باشد. هر اتاق دارای تخت زایمان قابل تنظیم، مانیتورینگ جنین و تجهیزات احیای نوزاد است. همچنین دارای امکانات رفاهی شامل یخچال، سرویس بهداشتی، حمام و صندلی های تخت خواب شو جهت همراه می باشد.

همچنین در این واحد خدمات زایمان بی درد نیز با همکاری گروه زنان و  متخصصین مجرب بیهوشی انجام می گردد.

مرادی بیان کرد:  جهت آمادگی برای انجام زایمان فیزیولوژیک کلاس های رایگان آمادگی زایمان فیزیولوژیک در این مرکز در مکانی اختصاصی توسط کارشناسان مامایی متبحر انجام می شود.

با آرزوی سلامتی همه مادران ونوزادان کشور عزیزمان ایران مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر علی شریعتی پذیرای همه مادران گرامی جهت انجام زایمان طبیعی در طول شبانه روز بوده و با افتخار برای خدمت گذاری از این مهم آماده اییم.

پایان خبر/