اقدام زیست محیطی جدید در سایت پالایشگاه پارسیان سپهر واقع در شهرستان مهر

فارس_ به مناسبت روز صنعت و معدن با حضور مدیران شرکت پالایش پارسیان سپهر و مسئولان محیط زیست فارس، حوضچه تبخیری سایت پالایشگاه پارسیان سپهر مهر افتتاح شد. 

کلمه نیوز_ قاسم نهاوندی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ، حیدری رودبالی کارشناس مسئول پایش محیط زیست استان، علیرضا فرجی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر، بیانی مدیر HSE و جمعی از مسئولین سایت پالایشگاه سپهر مُهر در این مراسم حضور داشتند.

نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن بازدید میدانی از وضعیت زیست محیطی پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان مهر اظهار داشت: وفق اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی تلقی شده و در این عرصه، واحدهای صنعتی که فعالیتهای آنها تأثیرات مختلف و متفاوتی را بر محیط زیست تحمیل می کنند رسالت و وظیفه بیشتری داشته و موظفند به اصول زیست محیطی پایبندی و توجه مضاعف تری داشته باشند.

نهاوندی با بیان اینکه نظارت براجرای دقیق و صحیح قوانین و ضوابط زیست محیطی در واحدهای صنعتی ،معدنی و خدماتی از مهمترین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است افزود: درراستای مدیریت موضوعات زیست محیطی، هر صنعتی که خود را قائل و موظف به رعایت این اصول بداند مورد حمایت سازمان محیط زیست قرار گرفته و بر عکس آن ، چنانچه استانداردهای زیست محیطی رعایت نشود و مدیران صنایع به این اصول پایبند نباشند، با استفاده از قوانین و ضوابط در دست اجرا، پیگیری های قانونی معمول خواهد گردید چرا که تهدید سلامت شهروندان و محیط زیست غیر قابل پذیرش است.

معاون محیط زیست استان فارس گفت: از مدیران تمامی واحدهای صنعتی و مدیران ایمنی، بهداشت و محیط زیست این صنایع انتظار می رود حداکثر تلاش خود را برای رعایت و تأمین استانداردهای زیست محیطی به کار گرفته و درراستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به آموزش های زیست محیطی به پرسنل تحت امر و تنویر افکار عمومی درجهت صیانت از محیط زیست پیش قدم باشند، همین اقدامات زیست محیطی می تواند به عنوان معیارهای سبز بودن یک صنعت محسوب شود.

وی ضمن تقدیر ازا قدامات و فعالیت های زیست محیطی مدیریت و کارکنان شرکت پالایشگاه پارسیان سپهر آنان را به دریافت نشان صنعت سبز تشویق و ترغیب کرد.

بیانی مدیر HSE پالایشگاه و میرنسب کارشناس HSE و سایر مسئولان با ارائه گزارش فعالیت های انجام شده واحد محیط زیست شرکت پالایش پارسیان سپهر به تشریح موضوعات مهم پرداخته و اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری از آلودگی هوا ، پیشگیری از آلودگی آب، پیشگیری از آلودگی خاک، پیشگیری از آلودگی صوتی، فعالیت های فرهنگی و آموزش محیط زیست، تبیین مسئولیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست را بیان کردند.

حوضچه تبخیری احداث شده دارای لایه های مختلف نفوذ ناپذیر بوده و از نشت و ورود فاضلاب‌های آلاینده به منابع پذیرنده و آبهای زیرزمینی جلوگیری می کند.