تولید ۶۰۰۰ تن خربزه در مزارع زرین دشت

فارس_ سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از تولید 6000 تن خربزه در سطح 208 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

کلمه نیوز_ مهدی یوسفی با اشاره به اینکه کار برداشت محصول خربزه از اواخر اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه داشت، افزود: بیشترین محصول تولید شده مربوط به روستاهای دروا، دشت خاک و میانده در شهرستان زرین دشت می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش عملکرد این محصول نسبت به سال گذشته بیان کرد: با اجرای اقداماتی نظیر آبیاری نواری، شاهد افزایش تولید خربزه به میزان هزار تن بیشتر از سال گذشته بودیم.

به گفته وی، آبیاری مزارع خربزه در شهرستان زرین دشت با توجه به محدودیت های منابع آبی و اهمیت صرفه جویی در آب به صورت نواری انجام می شود، که باعث صرفه جویی در مصرف آب، زودرسی محصول و کنترل علفهای هرز می شود.

یوسفی با بیان اینکه کار برداشت خربزه به صورت دستی انجام می شود، افزود: با آغاز برداشت این محصول بیشتر از یک هزار نفر در این شهرستان اشتغال فصلی ایجاد می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت خاطر نشان کرد: محصول خربزه شهرستان زرین دشت به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر گردید و درآمدزایی خوبی برای کشاورزان منطقه دارد.

این مقام مسئول اذهان نمود: خربزه بدلیل داشتن پتاسیم و فیبر به حفظ سلامت قلب کمک می کند و بدلیل داشتن ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سرطان و کاهش التهاب می شود.