گشت مشترک بازرسی کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در شهرستان مهر/ هشدار در خصوص خرید و فروش امتیاز مسکن ملی

فارس_ گشت مشترک مشاورین املاک در خصوص ساماندهی بازار املاک و مستغلات در شهرستان مهر باحضور نمایندگان؛ اداره کل راه و شهرسازی لارستان، فرمانداری شهرستان مهر، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهر، اداره اماکن، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک شهرستان مهر در مورخ ۲۳تیرماه ۱۴۰۲ صورت گرفت و با مواردی برخورد شد.

کلمه نیوز_ «جلیل شریفی» نماینده اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حاشیه این بازدید گفت: انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط به انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت نام، جز به اشخاص مورد تایید وزارت راه و شهرسازی یعنی ثبت نام کنندگان واجد شرایط در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن ممنوع است.

شریفی افزود: برای کاهش التهاب‌های بازار مسکن و به منظور جلوگیری از معاملات سفته بازی واحدهای در حال احداث تمام طرح‌های حمایتی تامین مسکن مانند اقدام ملی یا نهضت ملی مسکن که مطابق ماده هفت قانون جهش تولید مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود، متقاضیان این طرح‌ها در قرارداد واگذاری به صورت قید قرارداد و به نحو سلب حق، ملزم می‌شوند تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب شمارشگر (کنتور) برق یا اخذ گواهی پایان کار ساختمانی هر کدام که زودتر صورت پذیرفت، از هرگونه انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط به انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت نام خودداری کنند.

وی ادامه داد: ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌های مذکور نیز منوط به استعلام از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر رعایت شروط و قیود فوق است و معاملاتی که بدون رعایت شروط و قیود مذکور در این ماده انجام می‌شود در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نمی‌شود.

ایشان اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته طی روز گذشته، چند بنگاه نیز اخطاریه دریافت کردند و همچنین چندین مورد تشکیل پرونده و ارسال برای تعزیرات حکومتی صورت گرفت.

شریفی در پایان مالکین و ستاجرین را تشویق به ثبت قراردادهای خود در سامانه خودنویس که توسط وزارت راه و شهرسازی تنظیم شده است، نموده است و همچنین مردم را تشویق به انعقاد قراردادهای چندین ساله نمودند که دارای تخفیف های مالیاتی خوبی می‌باشد.