پیش بینی تولید ۱۲۷ تن آلو در بیضا

فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت آلو در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 127.5 تن محصول آلو از باغ های این شهرستان برداشت شود.

کلمه نیوز_ صدیقه مویدی با اشاره به سطح ۱۲٫۷۵ هکتاری باغ های آلو در شهرستان بیضا، تصریح کرد: برداشت این محصول از اوایل تیر ماه آغاز شده است و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

مویدی میزان عملکرد این محصول را ۱۰ تن در هکتار برآورد کرد و افزود: در سال جاری میزان تولید این میوه تابستانه نسبت به سال قبل به دلیل افزایش هفت هزار و ۵۰۰ مترمربعی سطح باغ های آلو حدودا هفت درصد بیشتر خواهد بود.

به گفته وی؛ عمده ارقام آلو در بیضا شامل: قطره طلا، شابلون، سانتروزا و … است که در رنگ های زرد، سیاه، قرمز و یا به صورت سبز و آلوچه موجود می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: محصول آلو علاوه بر تازه خوری، پس از فرآوری و خشک کردن به صورت انواع آلوخشک، برگه آلو، لواشک، ترشک و رب به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: آلوی تولیدی در بیضا به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید محصول سالم و استفاده کمتر باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.