استاندار مرکزی:

پردیس تحقیقاتی لوبیا خمین از مراکز بزرگ‌ تحقیقات لوبیا در دنیا است

مرکزی-کلمه نیوز-استاندار مرکزی در جریان سفر به شهرستان خمین، از پردیس تحقیقاتی لوبیا در این شهرستان بازدید و در کارگاه ملی انتقال یافته‌های تحقیقاتی لوبیا، حضور یافت.

فرزاد مخلص‌الائمه در این بازدید ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی یکی از مراکز برجسته و مثمر ثمر است.

وی افزود: پردیس تحقیقات لوبیا خمین نیز بر اساس اذعان مراجع بین‌المللی یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات لوبیا در جهان و تنها مرکز کشور است.

استاندار مرکزی ادامه داد: انتقال تجربیات و یافته‌های علمی این مراکز تحقیقاتی به بهره‌بردارن بخش کشاورزی اقدام ارزشمندی است که باید این برنامه‌های آموزشی را در حوزه‌های مختلف توسعه دارد و این آمادگی در مرکز تحقیقات استان مرکزی وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی نیز با بیان اینکه تامین امنیت غذایی مهمترین وظیفه این سازمان است، گفت: ناترازی‌ها و ابر مشکل آب تحقق این وظیفه را با مشکل مواجه کرده است.

علی صفری افزود: لوبیا محصول آب‌بری است و پردیس تحقیقات لوبیای خمین توانسته مصرف آب برای تولید این محصول را به کمتر از نصف برساند.

وی اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزشی لوبیا شامل صنایع تبدیلی، بازار فروش و تجاری سازی با مشارکت بهره‌برداران این محصول محقق می شود و جهاد کشاورزی در این زمینه نقش پشتیبان و آموزش دهنده را دارد.