صنایع آلاینده دلیل اصلی آلودگی هوای اهواز و تهدید سلامت مردم

خوزستان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: صنایع آلاینده فعال در این کلانشهر دلیل اصلی آلودگی هوا و تهدید سلامت شهروندان است.

کلمه نیوز – صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در جلسه کارگروه شهرستانی کاهش آلودگی هوا در اهواز که با حضور معاون فرماندار و روسای اداره‌های ذیربط با موضوع انتقال شرکت کربن و بررسی وضعیت گاز سوزی فلر‌های نفتی و روند طرح تعریف شده درخصوص کاهش و به سوزی تشکیل شد، اظهار داشت: صنایع آلاینده بیشترین سهم را در آلودگی هوای شهرستان و تهدید سلامت شهروندان دارند و برابر ماده ۱۴ قانون هوای پاک، در مواردی که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی به تشخیص سازمان محیط زیست فقط از طریق انتقال همه یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آنها به نقاط مناسب امکان‌پذیر باشد و یا فعالیت مراکز یادشده در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیندازد، مالکان و مدیران واحد موظف هستند در مهلت تعیین شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام کنند.

وی افزود: پیگیری‌های جدی و مستمر به منظور انتقال این شرکت به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز و وضعیت سوزاندن گاز‌های همراه نفت پیرامون شهر اهواز درحال انجام است.

در ادامه کریمی، مدیرعامل شرکت کربن اهواز توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی زمین و همچنین پیگیری‌های انجام شده برای خرید فناوری جدید و سرمایه مورد نیاز به منظور ساخت یک واحد پیشرفته ارائه کرد.

مرادی، رئیس محیط زیست شرکت مناطق نفت خیز جنوب با ارائه توضیحاتی در خصوص کار‌های این شرکت برای جمع آوری و به سوزی گاز‌های همراه نفت گفت: شرکت مارون کاران به عنوان پیمانکار این شرکت طرح جمع آوری و به سوزی فلر‌های نفتی را انجام داده است و بخش‌هایی از طرح ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یوسفی، معاون فرماندار اهواز در ادامه به اهمیت اقدامات لازم به منظور مدیریت و کاهش عوامل ایجاد آلایندگی هوا در اهواز اشاره کرد و گفت: شرکت‌های کربن و شرکت نفت و گاز کارون مکلف هستند ضمن ارسال برنامه‌های زمانبندی اجرای طرح‌های خود در راستای کاهش آلودگی هوا، در روند خروج واحد‌های خود از محدوده مصوب شهری تسریع کنند.