معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و‌ پرورش :

آموزش و پرورش استان هرمزگان پیشگام ترین استان در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور

هرمزگان/ کلمه نیوز-با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش؛ محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ مهدی فولادی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هرمزگان، سالن ورزشی شهید عبدلی زاده روستای سرخون بندرعباس افتتاح شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، استان هرمزگان رو اولین استان در کشور عنوان کرد که طرح شهید سلیمانی را در کمترین زمان ممکن اجرا نموده است.

مدیریت آموزش وپرورش هرمزگان از سرآمدان نظام آموزشی کشور 

معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود، مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان را از نیروهای پیگیر، پرتلاش و دلسوز توصیف کرد که از سرآمدان نظام آموزشی کشور است. ستاری فرد ظرفیت آفرینی، امیدآفرینی و اقدامات بزرگ تحولی را از ویژگی‌های مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان دانست و گفت: «این استان در اجرای سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش خوش درخشیده است که حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار است».

وی ادامه داد:«ساخت  بیش از ۷۰ فضای ورزشی در مدت زمان کمتر از ۱۸ ماه گویای این حقیت است که این استان بیش از تعهدات خود در ایجاد فضاهای ورزشی عمل نموده است».

گفتنی است عملیات احداث سالن ورزشی شهید عبدلی زاده در سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در کمتر از ۲ سال به بهره برداری رسید و با افتتاح این مجموعه، ۶۰۰ متر مربع به فضای ورزشی دانش آموزان استان افزوده شد.

آموزش و پرورش استان هرمزگان الگویی موفق برای الگوبرداری استانهای دیگر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش کشور همچنین در جلسه پروژه مهر آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به ابتکارات و اقدامات تحولی آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه های مختلف گفت: دستیابی به سهم ۵۰ درصدی ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در هنرستان ها و کسب رتبه نخست کشوری در این حوزه از اقدامات تحولی است که باید به عنوان الگویی برای سایر استانها مورد استفاده قرار گیرد تا در اقصی نقاط کشور افزایش سهم آموزشهای فنی و مهارتی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: این اقدام تحسین برانگیز نقطه عطفی در آموزش و پرورش استان هرمزگان است که باعث توسعه و رونق اقتصادی ، کارآفرینی و موفقیت دانش آموزان هرمزگانی خواهد شد.

ستاری فرد ادامه داد: خوشبختانه استان هرمزگان در تمامی شاخص‌های پروژه مهر وضعیت بسیار مطلوبی در صدر جدول قرار دارد و‌ الگویی موفق برای محرومیت زدایی،  بسط عدالت تربیتی و جذب نیروی انسانی کارآمد است.

این مقام مسئول ادامه داد: کسب رتبه اول کشوری کنکور سراسری در رشته علوم تجربی توسط دانش آموز مدرسه دولتی بندرعباس گواهی بر این امر است که آموزش و‌پرورش استان هم از نظر سخت افزاری و‌ هم از نظر نرم افزاری در وضعیت خوبی قرار دارد و همین اتفاق مثبت باعث امید آفرینی در دانش آموزان خواهد شد.

انسجام داخلی و تعامل بیرونی رمز موفقیت مجموعه آموزش و پرورش هرمزگان

معاون وزیر آموزش و‌ پرورش، انسجام درونی و‌ تعامل بیرونی مجموعه آموزش و پرورش استان هرمزگان رمز موفقیت آنهاست چراکه همکاران در سایه همدلی با یکدیگر همکاری می‌کنند و با تعامل سازنده از ظرفیت دیگر سازمانها نیز در جهت تحقق اهداف آموزشی استفاده می کنند.

پایان خبر/