دورهمی اهالی سینما برگزار شد

فارس_ با حضور فیلمسازان ، بازیگران و اساتید سینما دورهمی اهالی سینما در بوتیک هتل مهربانو شیراز برگزار شد. 

کلمه نیوز_ دورهمی اهالی سینما به مناسبت روز ملی سینما بدون حضور مدیران فرهنگی در محیطی آرام و سنتی با حضور فیلمسازان، بازیگران ، تهیه کنندگان و دیگر اهالی سینما در بوتیک هتل مهربانو واقع در پشت بازار وکیل شیراز کوچه سی تیموری برگزار شد.

بهرام سلمانی از برگزار کنندگان این دورهمی که خود از مستند سازان و منتقدان فرهنگ و هنر در عرصه سینما است با خوش آمد به مدعوین در خصوص روز سینما و یاد درگذشتگان گفت: ما خودمان باید به فکر خودمان باشیم چرا که ادارات فرهنگی و هنری کاری به اهالی هنر ندارند و بکل همه هنرمندان را فراموش کرده‌اند و برای حال خوبمان و دوری از دغدغه های روزمره و اتفاقات اجتماعی در چند سال اخیر باید اقدام به دورهمی و نشست های هنری ، بصورت خودجوش و تکرار این دورهمی ها عمل کنیم و ازطریق پاسداشت و شنیدن کوله بار خاطرات پیشکسوتان ،جوانان را به ادامه کارهای هنری خود تشویق کنیم.

در ادامه اساتید و جوانان فیلمساز با ذکر خاطرات و اتفاقات خوبی که برای فیلم هایشان افتاده با اهالی سینما به گفتگو نشستند.

حمید واردی که در دهه هفتاد رئیس انجمن فیلمسازان جوانان شیراز بود با ذکر خاطراتی از دوران مدیریت و آموزشی خود از سختی کار با فیلمهای ۸ میلیمتری گفت: که باید جهت ظهور فیلم ، فیلم ابتدا به آلمان می رفت و مدتها زمان صرف می شد تا متوجه عملکرد خود شویم و امروز راحت شده و در لحظه می شود اثر خود را دید.

دیگر هنرمند ،مجید شناور بازیگر فیلم قهرمان اصغر فرهادی که از صدا پیشگان فیلم محبوب مدرسه موش ها در دهه شصت بود با ذکر خاطرات و اجرای گوشه ای از نقش خوش خواب و دیگر کارکترها همه را به وجد آورد.

در همین نشست استاد فیلمسازی محمدرضا حق نگهدار با ذکر خاطرات از اساتید بزرگ فرهنگ و هنر که از آنها مستند تولید کرده است همگان را به کار علمی و ریشه دار دعوت کرد و آموزش را مهم و لازمه کار سینما دانست و همه را دعوت به مطالعه و پژوهش کرد.

مرتضی رضایی تهیه کننده تلویزیون و سریال روز خون در خصوص حق و حقوق هنرمندان و چگونگی دریافت حق و نحوه قرارداد بستن ، مذاکره جهت گرفتن نقش هنری و رفتار هنری، در برخورد با عوامل تولیدی توضیحاتی داد که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.

وی چنین گفت: که هنرمندان باید در این خصوص آموزش لازم را ببینند چرا که برای کار حرفه ای دانستن و عمل کردن فنون مذاکره از همه چیز مهمتر است.

جواد آرامانهر که از مستند سازان عرصه محیط زیست و طبیعت است در خصوص مشکلات ، زمان بر بودن و هزینه بسیار بالا جهت ساخت مستند هایش گفت و توضیح داد که متاسفانه بعد از تولید مستندهایش پلتفرم های اکران فیلم و تلویزیون عدالت را رعایت نمی کند و بابت فروش فیلم‌ها حق و حقوق مولف را به درستی ادا نمی کند و بنوعی حق هنرمند را ضایع و بی ثمر می کند.

محمد ناصری راد فیلمساز و خبرنگار در خصوص احترام به بزرگان و پاسداشت از این عزیزان متذکر شد و عالی بودن در کلام و روحیه داشتن در مقابله با ناملایمات برای هنرمندان مهم و کلیدی دانست. چرا که بدون روحیه و روان سالم، کار خوبی تولید نمی شود.

مهدی فلامرزی دیگر کارگردان حاضر در دورهمی ، امر آموزش و دانستن لازمه کار دانست که متاسفانه مراکز علمی و آموزشی شیراز هیچ چیز برای ارائه ندارند و متاسفانه وقت جوانان را تلف می کنند.

در ادامه هم اساتید پیشکسوت و جوانان فیلمساز دیگری همچون ، استاد حبیب بختیاری کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ، استاد قاسم بیطرف بازیگر و کارشناس سابق اداره فرهنگ و هنر ، علی رنجبر بازیگر سینما تئاتر ، قشقایی فیلمساز قدیم ، خلیل مولودی بازیگر حرفه ای تئاتر کشور ، خانم امامی بازیگر ، مجتبی رنجبر بازیگر خوش آتیه سینما و تلویزیون ، کاخی ، حمید مومنی هنرمند و کارشناس سابق اداره فرهنگ و ارشاد ، بابک زرنویس هنرمند ، مسعود پیروی بازیگر سینما ، قاسمعلی عابدی نویسنده ، آنیتا امیر نژاد هنرمند ، تقی پور ، مدیر تولید ، رستم پور کارگردان ، پرهام کاویانی کارگردان ، حسن زاده کارگردان ، احسان پورفرخ هنرمند ، مینو شهریاری هنرمند با گله و شکایت از کم محلی دستگاه های فرهنگی و هنری کشور نسبت به هنرمندان که سرمایه جامعه هستند و با ذکر خاطرات و یاد گذشتگان از هیات مدیره بوتیک هتل مهربانو به جهت مهمان نوازی و پذیرای در خور هنرمندان قدردانی و تشکر کردند که اینچنین یک مجموعه خصوصی جهت پاسداشت روز سینما پیش قدم شده و بار دولتی ها را بدوش می کشد.

در میانه دورهمی لیلا شیردل بانوی بازنشسته فرهنگی به نمایندگی از اعضای چهارنفره هیات مدیره بوتیک هتل مهربانو ( سمیه طیبی ، الهه تقی زاده ، لیلا دوکوهکی ) با قطعه شعر و ادبیات فاخر مختص به خود ،ضمن خرسندی و شادمانی و حضور اهالی سینما در هتل مهربانو ، روز سینما را تبریک و خوش آمد ویژه گفت.

وی در ادامه گفت: هتل مهربانو با قدمت ۱۵۰ ساله قجری و پهلوی اول به همت چهار بانوی ذکر شده بمدت چهار سال مرمت و به بهره داری رسیده است و اماده پذیرایی، محفل و مراسم‌های هنرمندان و دیگر مهمانی‌های خانوادگی همگان است و هر هنرمندشیرازی خود را معرفی کند تخفیف ویژه هتل مهربانو شامل آنها خواهد شد.

در پایان با دیدن تیزر فیلم های کارگردانهای حاضر در مراسم و ( مسعود احمدی ، احسان شادمانی ، حسین آزادی ) از غایبین که بدلیل سفر کاری در مراسم حضور نداشتند لحظات نوستالژیک و بیادماندنی را با تیزر فیلم مستند بلند (ابوریحان تالار خاطرات) از بهرام سلمانی که با حضور بزرگان تئاتر شیراز تولید شده همه را به وجد آورد و عکس یادگاری و تاکید بر دورهمی دیگر پایان این دورهمی بود.