تجمع مسالمت‌آمیز کارگران معترض در پالایشگاه پارسیان مُهر

فارس_ صبح امروز جمعی از کارکنان ارکان ثالث (نیروهای پیمانکاری‌) پالایشگاه گاز پارسیان مقابل ساختمان مدیریت تجمع مسالمت آمیز انجام داده و خواسته‌های خودرا مطالبه کردند.

کلمه نیوز_ رییس هیات مدیره تشکل انجمن صنفی کارگری عمده‌ترین دلایل تجمع کارگران را عدم توجه مدیریت پالایشگاه به این انجمن بعد از گذشت ۱ سال از تشکیل قانونی و عدم پاسخ به هیچکدام از مطالبات و نامه‌هایشان عنوان کرده‌ و معتقد است مهندس بابایی مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان مخالف تشکیلات کارگری است. این درحالی است که مطابق قوانین اداره کار و با مجوز و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس این تشکل کارگری شکل گرفته است.

مهندس فتحی رییس انجمن صنفی کارگری پالایشگاه گاز پارسیان دیگر مطالبات کارگران را تبعیض بین نیروهای کارگری و کارمندی در استفاده از مزایا و خدمات رفاهی اعم از رستوران و صرف صبحانه، امکانات استیجاری پالایشگاه (شامل هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور)، پرداخت وام، حذف سرویس ایاب و ذهاب برخی نیروها و مرخصی پرسنل واحد خدمات عنوان کرد و گفت کارگران سعی داشتند با تجمع آن را به گوش مسئولین برسانند.

ایشان همچنین اظهار داشت؛ کاهش حقوق پرسنل پیمانکاری از ابتدای امسال به میزان قابل توجه و حذف برخی آیتم‌ها از جمله خدمات رفاهی و ایاب و ذهاب به صورت غیرقانونی از فیش حقوقی و عدم اجرای بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت نفت توسط آقای جلالی معاون جدید پشتیبانی منابع انسانی پالایشگاه موجب اعتراض کارگران است و در دوران معاونت قبلی چنین موضوعاتی نبوده است.