وضعیت ناراحت کننده مدرسه دبستان چاهو ۳روز مانده به شروع مدارس + عکس

فارس_ تصاویر (پیوست) متعلق به مدرسه دبستان شهید موسوی محله چاهو شهر مُهر است و در حالی که مدیرکل نوسازی مدارس فارس قول داده بود این مدرسه قبل از مهرماه پارسال (۱۴۰۲) به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه با وجود تلاش شبانه روزی اهالی محله برای راه‌اندازی، با عدم نظارت صحیح آموزش و پرورش مُهر و عدم دلسوزی پیمانکار این طرح در چنین شرایطی قرار گرفته است.

کلمه نیوز_ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ پیرو بازدید میرزایی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس از دو پروژه نیمه تمام مدارس محلات چاهو و صادره شهر مُهر قول مساعد داده شد دو پروژه آموزشی نیمه تمام شهید موسوی چاهو و شهید پیشاهنگ صادره قبل از مِهر ۱۴۰۲ تکمیل و راه اندازی شود.

ایشان همچنین در بازدید ۲ سال پیش خود از اختصاص اعتبار لازم برای تامین تجهیزات آموزشی و سرمایشی توسط وزیر آموزش و پرورش طی سفر به شهرستان های مُهر و لامرد نیز خبر داده بود.

اما اکنون پس از گذشت دوسال از وعده راه‌اندازی این مدارس، همچنان مشکلات باقی است و پیگیری‌های چاهون نشان می‌دهد نه پیمانکار این طرح (شرکت اسیر برج لامرد) تمایل و انگیزه و رغبتی برای تکمیل پروژه مدرسه شهید موسوی چاهو دارد و نه آنچنان که باید از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر نظارت کافی و تاثیرگذار بر عملکرد این پیمانکار وجود دارد.

عدم تکمیل مدرسه دبستان چاهو ۳ روز مانده به آغاز سال تحصیلی درحالی که هیچ مکان مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان در محله چاهو وجود ندارد موجب گلایه شدید اهالی این محله شده است.

لازم به ذکر است دانش‌آموزان چاهویی سال‌های زیادی را در مدرسه‌ای فرسوده و غیر ایمن تحصیل می‌کردند که سال ۱۳۹۸ کلنگ مدرسه جدید به زمین خورد و با پیگیری مردم شرکت هیربد (یکی از پیمانکاران پالایشگاه پارسیان سپهر مُهر) بخش اعظم مدرسه را ساخت و سال ۱۴۰۱ آن را تحویل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس فارس قرار داد اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است و همین امر باعث شده مردم چاهو خودجوش و با وجود داشتن پیمانکار برای این مدرسه، بخش زیادی از هزینه‌ها و تعمیرات را پرداخته و انجام دهند.

از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس فارس و اداره آموزش و پرورش شهرستان مُهر تقاضا می‌شود با توجه به شرایط حساس این مدرسه و نبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان چاهویی نسبت به تکمیل این مدرسه اقدام لازم نمایند.