با برگزاری جشن جوانه‌ها در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

۷۷ هزار جوانه فارسی راهی‌ کلاس‌های درس شدند

فارس_ با برگزاری جشن جوانه‌ها در مدارس متوسطه اول استان فارس بیش از ۷۷هزار دانش‌آموز پایه هفتمی راهی کلاس‌های درس شدند.

کلمه نیوز_ محمد‌مهدی متحد‌زاده در آیین استانی جشن جوانه‌ها در دبیرستان پویش ناحیه سه شیراز گفت: در استان فارس بیش از ۷۷هزار دانش‌آموز پایه هفتمی وجود دارد که از این تعداد ۳۷ هزار دانش‌آموز دختر و ۴۰ هزار دانش‌آموز پسر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای تحصیل این دانش‌آموزان بیش از۲۵۰۰ کلاس درس در سراسر استان فارس آماده شده است.

متحدزاده در بخش دیگری از سخنان خود کودکان، نوجوان و جوانان ایران را عزیزترین و سرشار‌ترین سرمایه و ذخیره آینده‌ی این ملت دانست و گفت: توسعه‌یافتگی و پیشرفت هر کشوری حاصل فکر و اندیشه نیروی انسانی آن است و آینده کشور هم دست شما دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس در تبیین سخنان خود به مثالی از توسعه‌یافتگی در کشور هلند شاره کرد و گفت: کشور هلند کشور پیشرو در حوزه کشاورزی است. در یک مقایسه بین کشور حاصلخیز هلند و ۳ استان شمالی کشور شامل: گیلان، مازندران و گلستان در می‌یابیم که وسعت این ۳ استان ۵۷ هزار کیلومتر مربع است و این در حالی است که کشور هلند دارای وسعت کمتری به میزان ۴۴ هزار متر‌مربع است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس در ادامه گفت: همچنین میزان بارش در ۳ استان شمالی ۷۰۰ میلیمتر است و در هلند ۶۰۰ میلیمتر اما درآمد کشور هلند در حوزه کشاورزی ۲ برابر درآمد کشور ما در حوزه نفت و انرژی است.

او علت پیشرفت کشور هلند در زمینه کشاورزی را توجه متخصصین این کشور بر تجهیزات، امکانات و مواردی در راستای پیشرفت در حوزه کشاورزی دانست و افزود: کشور ما نیز منابع و زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد اما متخصصین ما این راه را هموار نکرده‌اند و امیدواریم این قبیل مشکلات به همت شما دانش‌آموزان که متخصصان آینده کشور هستید، حل شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش فارس نیز در جشن جوانه‌‌ها ارتقای دانش‌آموزان به پایه بالاتر و نزدیک‌تر شدن به هدف را تبریک گفت.

سید عبدالصمد موسوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز با سلام به آینده و با شعار «برای ایران برای مدرسه» تغییر از مقطع تحصیلی ابتدایی به متوسطه اول را رقم می‌زنیم. مقطعی که به دلیل انجام تصمیم بزرگ و سرنوشت‌ساز زندگی یعنی انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

او در ادامه گفت: همکاران در ناحیه سه شیراز با افتخار در این ایام تلاش کردند تا فضایی شاد و مفرح را برای شما ایجاد کنند.آسفالت ۳۲ مدرسه، تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری در ۱۰ مدرسه، مفرح‌سازی و رنگ‌آمیزی ۱۵ مدرسه، تعمیر و بازسازی بیش از دو هزار میز و نیمکت و صندلی‌ و توزیع و تهیه وسایل آموزشی، ورزشی، کارگاهی و بهداشتی و افتتاح شش زمین چمن مصنوعی بخشی از این تلاش‌هاست.