کتاب ” چه، زندگی و جاودانگی یک چریک ” اثر مهدی بیرانوند روژمان بزودی منتشر می شود

کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان بزودی منتشر می شود. 

کلمه نیوز_ کتاب ” چه، زندگی و جاودانگی یک چریک” اثر مهدی بیرانوند روژمان بزودی از انتشارات پارس تاک با ویراستاری شیرین دارابی منتشر و راهی بازار کتاب ایران می شود. این کتاب با یک آلبوم عکس ۲۲۰ تصویری از دکتر ارنستو چه گوارا فرمانده انقلابی چریک های کوبایی و اسناد جدید زندگی این چهره مشهور قرن بیستم همراه است.

در این کتاب برای اولین بار روایت عملیات های الجزایر – مراکش، کنگو ، حضور مخفیانه چه گوارا در تانزانیا و پِراگ آمده است‌. کتاب ” چه زندگی و جاودانگی یک چریک ” برای اولین بار در ایران اسناد منتشر شده سازمان سیا آمریکا با موضوع دخالت مستقیم در دستگیری و کشته شدن چه گوارا را روایت خواهد کرد. این کتاب همچنین به عملیات های سیئرا ماسترا، سانتاکلارا، فتح هاوانا، جنگ داخلی اسپانیا، جنگ جهانی دوم، سفرهای خارجی چه گوارا، برنامه های اقتصادی، آموزشی، بهداشتی چه گوارا در کوبا، دیدار با ژان پل سارتر و سیمون دوبووار، روایت های شخصی همسر چه گوارا، تک عملیات های بولیوی، معرفی شخصیت های نزدیک چه گوارا، پیدا شدن اجساد چریک ها در دهه ۹۰ میلادی، معرفی موزه های متعلق به شخصیت چه گوارا، سخنرانی های چه گوارا در سازمان ملل، گفتار های ماندگار، معرفی آثار چاپی چه گوارا و روایت عکس های مشهور چه گوارا می پردازد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

متن پشت جلد

عید من آن روزی است که زحمت یک سال دهقان شام یک شب پادشاه نباشد. اگر تو از دیدن هر بی عدالتی از خشم تکان بخوری، هم رزم من هستی. این سخنان افروخته و عصیانگر را جوانی سی و چند ساله  با چشمانی چون مسیح، ریش کم پشت، یونیفورم سبز زیتونی با کلاهی که یک تک ستاره به رسم فرماندهی روی آن نصب شده بود برای آیندگان فریاد می زد. فریادی که نماینده تمام ملت های ستم دیده جهان بود. از ویتنام در شرق دور تا کوبا در نیم کره غربی زمین. پرچم، مرز، نژاد و رنگ پوست برایش اهمیتی نداشت چرا که او برای آزادی انسان و نابودی ظالمان تلاش  می کرد…

قابل ذکر است مهدی بیرانوند ” روژمان ” نویسنده، پژوهشگر، روزنامه‌نگار و شاعر متولد سال ۱۳۷۳ در شهر بروجرد فارغ‌التحصیل مهندسی نرم افزار، مدرس سواد رسانه، سرپرست نویسندگان خانه ناشران تهران ” حوزه مشق “،دانشجوی مقطع دکتری صنایع دارویی، مدیر خبری رسانه ایرانیان اروپا در برلین ، دارنده دکتری روزنامه‌نگاری و نویسندگی آمریکا و افتخاری لبنان و نویسنده ۱۴ عنوان کتاب در حوزه ( رسانه، ادبیات، پژوهش های سیاسی، تاریخی و ورزشی ) و صاحب مقالات isc می باشد که تاکنون در رشته های مختلف موفق به کسب جوایز و عنوان های کشوری و بین المللی شده است.