مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

۲۸ عنوان برنامه طی هفته وقف در استان مرکزی برگزار می شود

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: برنامه‌های هفته وقف ۲۰۶ اقدام در قالب ۲۸ عنوان برنامه در سطح استان مرکزی اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام عبداله واحدی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف، افزود: برگزاری همایش یاوران وقف، اختتامیه مسابقات قرآنی مرحله استانی،
برپایی نمایشگاه ،برپایی میز خدمت، غبارروبی بقاع متبرکه و مزار شهدا، اعزام مبلغین و ترویج فرهنگ وقف و ارائه خدمات پزشکی و پزشک سلامت در بقاع متبرکه از جمله مهمترین این برنامه ها بشمار می رود.

وی با اشاره به عملکرد یکسال گذشته این اداره کل، اظهار کرد: از محل درآمد موقوفات و نیت خیران حدود ۳۴ مورد وقف به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان ایجاد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد:۱۸۶ مورد کمک جهت ازدواج ، آزادی زندانیان به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان، مساعدت به ایتام ۵۰۰ میلیون تومان، اعزام زوار ۳۳۰ نفر به ارزش ۹ میلیارد ریال، توزیع سبد معیشتی به ارزش ۷۵۰۰ سبد به ارزش ۹ میلیارد ریال و ۴۵۰ هزار پرس طبخ غذای گرم ارزش ۱۵ میلیون تومان و راه اندازی ۴ کارگاه شمیم خدمت در سطح استان و ایجاد ۴۲۰ فرصت شغلی از جمله عملکرد این اداره کل طی سال گذشته می باشد.

حجت الاسلام واحدی ابراز کرد: در سال جاری نیز ۹۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۶ میلیارد ریال یین دانش آموزان توزیع شد و در ایام اربعین نیز با برپایی موکب سیدالشهدا( ع) به ۵۰ هزار زائر خدمات ارائه شد.

وی با اشاره به ۱۰ قفس ماهی این اداره کل در بوشهر ، گفت: کنسرسیوم در حال تشکیل در منطقه با محوریت موضوع تولید ماهی استان مرکزی است.

حجت الاسلام واحدی اظهار کرد: ۵ هزار تن ماهی در حال حاضر تولید استان مرکزی در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: برای اولین بار ورود به خط تولید کاتالیز در بحث کاهش آلودگی اتومبیل ها توسط اوقاف صورت گرفت که زمین و سوله توسط اوقاف تامین می شود و این کار با همکاری جهاددانشگاهی کشور انجام خواهد شد.