آئین تجلیل از رتبه های برتر کنکور و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

فارس_ با حضور پرشور و پرشمار اولیا و دانش آموزان رتبه های برتر و به همت کانون فرهنگی آموزش(قلم چی) لامرد جشن تجلیل از نخبگان علمی شهرستان در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد برگزار شد.

کلمه‌نیوزــ در این مراسم که با شعرخوانی پیشکسوت فرهنگی آقای خاتمی شاعر شهر لامرد و برنامه های متنوع و شاد و اهدای جوایز همراه بود، محمود عامری مدیر کانون به مناسبت بیستمین سال تاسیس و راه اندازی کانون قلم چی لامرد طی سخنانی به دستاوردها و نتایج این موسسه آموزشی اشاره کرد و گفت: در رشته تجربی بیش از ۱۰۷ نفر از فرزندان مستعد و نخبه منطقه که عضو کانون قلم چی بوده اند در رشته های پزشکی، داندان پزشکی و داروسازی پذیرفته شده که تعدادی فارغ التحصیل شده و در حال خدمت به مردم هستند. الحمدلله در دندان پزشکی و داروسازی هم به نقطه مطلوب رسیده ایم.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در تخصص حرفی برای گفتن داشته باشیم باید همه کمک کنیم تا تعداد قبولی ها در رشته دکترای عمومی افزایش پیدا کند. این مهم نیاز به هدف‌گذاری و برنامه ریزی مسئولین و مدیران منطقه دارد.

مدیر کانون قلم چی همچنین به تعداد قبولی ها در رشته های مهندسی در دانشگاههای برتر کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۶۲ نفر از رشته ریاضی فیزیک در رشته های مختلف مهندسی در دانشگاههای تراز اول پذیرفته شده که جمع زیادی از این عزیزان اکنون در صنعت مشغول به خدمت هستند.

عامری با تاکید بر قبولی بیش از ۲۰۰ دانش آموز کانونی در دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته سربلندیم، چرا که کانونی ها در کنکور امسال ۳۸ صندلی دانشگاه فرهنگیان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کانون قلم چی لامرد در بخش دیگری از سخنان خود به توضیح خدمات کانون در واحد بورسیه پرداخت و گفت: کانون با شعار عدالت آموزشی و گسترش دانش تاکنون قریب به ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی را در شهرستانهای لامرد و مهر بورسیه کرده است. این دانش آموزان خدمات آزمون، مشاوره تحصیلی و کتاب ها را رایگان دریافت کرده اند.

وی همچنین به پروژه اهدای کتاب به مدارس اشاره کرد و افزود: تاکنون به ۲۱ مدرسه به مبلغ حدود ۸۰ میلیون تومان کتاب های کمک آموزشی اهدا شده است.

این پیشکسوت فرهنگی در بخش پایانی اظهار داشت: قدر مسلم این موفقیت ها و این رتبه های برتر حاصل تعامل و هم افزایی کانون با آموزش و پرورش و اولیای گرامی بوده است. دبیران، معلمان، مشاوران و مدیران مدارس در این افتخارآفرینی ها نقش بسزایی داشته اند که از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می شود.

مدیر کانون در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ویژگی های رتبه های برتر و اینکه “قهرمانان زاده نمی شوند، بلکه ساخته می شوند”، به دانش آموزان برای عملکرد بهتر آموزشی توصیه هایی ارائه نمود.

در بخش دیگری از جشن تجلیل، چهار نفر از نخبگان کنکوری مهرداد عابدی با رتبه ۹۷ رشته ریاضی، فروغ دوست بین ۶۹ رشته انسانی و ابوالفضل صمدی ۲۶۱ رشته تجربی و محمد حسینی ۹۵۱ رشته تجربی به سوالاتی در خصوص نحوه و روش و ساعات مطالعه و علل موفقیت خود در کنکور پاسخ دادند.

قابل ذکر است در این مراسم از ۲۵ رتبه برتر کنکور، ۳۸ نفر از پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان، ۶۲ نفر از قبولی های تیزهوشان و نمونه دولتی و جمعی از دانش آموزان برتر کانون در سال ۱۴۰۳ با اهداء تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار/ محمود صابری زاده