معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

برگزاری دومین دوره آموزشی تلفیق دارویی بیماران بستری، ویژه داروسازان قطب ۵ کشور

فارس_ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری دومین دوره آموزشی تلفیق دارویی بیماران بستری، ویژه داروسازان قطب پنج کشور خبر داد. 

کلمه نیوز_ «محمدجواد راعی» با بیان اینکه این دوره در دو بخش تئوری و عملی برگزار می شود، گفت: بخش تئوری دوره از نوزدهم مهر سال جاری با حضور اساتید و متخصصان داروسازی بالینی برای ۳۰ داروساز شاغل در بیمارستان های استان های فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به صورت وبیناری و با همکاری اساتید گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، شیراز و جمعی از متخصصان داروسازی بالینی برگزار می شود.

او افزود: داروسازان در این دوره آموزشی با مبانی مربوط به فرآیند تلفیق دارویی به منظور شناسایی و رفع ناهماهنگی های دارویی پرخطر و با هدف جلوگیری از بروز عوارض دارویی ناخواسته هنگام بستری و ترخیص بیماران، آشنا می شوند و با اجرای تلفیق دارویی، خطاهای دارویی کاهش یافته و همچنین در هزینه های درمانی نیز صرفه جویی بسیار خوبی انجام می پذیرد.

راعی اضافه کرد: پس از برگزاری بخش تئوری این دوره و آزمون پایانی، شرکت کنندگان در صورت کسب حد نصاب نمره لازم، گواهی موقت دوره تئوری تلفیق دارویی را دریافت کرده و پس از دریافت گواهی نیز، در دوره آموزش بخش عملی که در بیمارستان های آموزشی برگزار می شود، شرکت می کنند.