مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

اجرای تورهای فارس گردی و شیراز گردی ویژه دانشجویان بین‌المللی در استان فارس

فارس_ مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای تورهای فارس گردی و شیراز گردی ویژه دانشجویان بین‌المللی در این استان خبر داد و گفت: این تورهای گردشگری باهدف معرفی بهتر و آشناسازی بیشتر دانشجویان خارجی مقیم و در حال تحصیل در استان فارس برگزار می‌شود.

کلمه نیوز_ محمد ثابت اقلیدی امروز در نشست هم‌اندیشی با بیش از ۴۰ دانشجو غیر ایرانی در دانشگاه‌های شیراز که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، بابیان اینکه هر یک از شما دانشجویان سفیران فرهنگی ایران و فارس در کشور خود هستید افزود: ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ایران در استان فارس است و عمده گردشگران فرهنگی از ملیت‌های مختلف کشور ما را به نام تخت جمشید می‌شناسند، مجموعه جهانی که در نزدیکی شیراز قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به وجود بابرکت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) شیراز عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) را به خود اختصاص داده است گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی که با کشورهای همسایه وجود دارد می‌طلبد که این اشتراکات به‌صورت ویژه در قالب تولیدات محتوا در جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی عرضه گردد.

ثابت اقلیدی از حاضرین در این نشست خواست که در اوقات فراغت خود از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصربه‌فردی که در استان فارس به‌ویژه شهر شیراز وجود دارد دیدن کنند.

او با اشاره به تعدد و تنوع محصولات صنایع‌دستی در این استان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ رشته صنایع‌دستی در استان فارس فعال است و برخی از این هنرها در عمارت ها و بناهای تاریخی به‌وضوح دیده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: برای نمونه در شیراز بناهای تاریخی متعددی از دوره‌های مختلف تاریخی چون زندیه و قاجار وجود دارد که در عمده این عمارت تا بیش از ۴۰ رشته هنری به‌کاررفته است.

ثابت اقلیدی در ادامه در مورد برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این جشنواره بین‌المللی باهدف افزایش سطح آگاهی عمومی و تخصصی علاقه‌مندان به مباحث مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران و استان فارس و شیراز به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه در شیراز افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای ارائه تولیدات آثار هنری و فرهنگی تمامی علاقه‌مندان، فرهیختگان، هنرمندان و جوانان به مباحث میراث فرهنگی است و از شما دانشجویان نیز می‌خواهیم خاطرات و تجربیات خود را در بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان فارس را در قالب عکس، فیلم، پادکست و … به این جشنواره ارسال نمایند.

بنابراین گزارش نشست هم‌اندیشی محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به‌عنوان قائم‌مقام دبیر و مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، محمدباقر کشفی مشاور عالی شورای سیاست گزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی و ریس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس به همراه موسوی نژاد معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های شیراز (دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز) با موضوع سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای‌ میراث فرهنگی) در هتل بزرگ شیراز برگزار شد. گفتنی است این دانشجویان از کشورهای لبنان، یمن، کره جنوبی، اندونزی، عراق، پاکستان، افغانستان، هند، سوریه و تاجیکستان بودند.