در 6 ماهه نخست سال؛

تزریق بیش از ۱۰ هزار واکسن به کودکان زیر ۲ سال و تزریق ۸۰۰۰ دوز واکسن به دانش آموزان در مرودشت

فارس_ در مدت 6 ماهه نخست سال، 10 هزار و 250 دوز واکسن به کودکان زیر دو سال و هشت هزار دوز واکسن به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مرودشت از سوی مراقبان سلامت و بهورزان در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، تزریق شده است.

کلمه نیوز_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: در مدت ۶ ماهه نخست سال، ۱۰ هزار و ۲۵۰ دوز واکسن به کودکان زیر دو سال و هشت هزار دوز واکسن به دانش آموزان پایه اول و پایه دوم در واحدهای بهداشتی زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت تزریق شده است.

«روح اله کریمی» افزود: در این مدت ۳۶۰۰ دانش آموز پایه دهم واکسن توأم بزرگسالان «کزاز و دیفتری» را در پایگاه های واکسیناسیون شهرستان مرودشت دریافت کرده اند.

او اضافه کرد: از این تعداد، دو هزار دانش آموز در پایگاه واکسیناسیون شهر مرودشت و ۱۶۰۰ دانش آموز در خانه های بهداشت روستاهای زیر پوشش شهرستان مرودشت واکسن دریافت کرده اند؛ همچنین ۴۴۰۰ دانش آموز بدو ورود به پیش دبستانی یا پایه اول ابتدایی نیز واکسن های خود را در پایگاه های واکسیناسیون دریافت کرده اند که ۲۱۰۰ نفر از این کودکان در شهر و ۲۳۰۰ نفر در روستاها واکسن نوبت یاداور دوم خود را دریافت کردند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت ادامه داد: همچنین در ۶ ماه نخست امسال، تزریق واکسن به بیش از ۱۰ هزار کودک زیر دو سال نیز در شهرستان مرودشت انجام شده است.

کارشناس مسوول واحد واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در این زمینه گفت: در نیمه نخست سال، ۱۰ هزار و ۲۵۰ کودک زیر دو سال واکسن خود را در پایگاه های واکسیناسیون زیر پوشش مرکز بهداشت شهرستان دریافت کرده اند.

«رحمت رضایی» افزود: کودکان زیر دو سال برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های فلج اطفال، کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، هموفیلوس آنفولانزا، هپاتیت ب، پنومونی، سرخک، سرخجه و اوریون باید واکسن های مورد نیاز را در بدو تولد، دو ماهگی، ۴ ماهگی، ۶ ماهگی، ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی دریافت کنند.

او کاهش ابتلا به بیماری های واگیر و پیشگیری از مرگ و میر کودکان را از اهداف اصلی انجام واکسیناسیون کودکان برشمرد.