اقدام غیرقانونی مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان موجب تجمع کارگران شد

صبح روز سه شنبه ۱۰ مِهر ۱۴۰۳ کارگران پالایشگاه گاز پارسیان در اعتراض به اقدام غیرقانونی مدیرعامل پالایشگاه پارسیان مُهر مبنی بر اخراج رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی در پی مطالبه حقوق موکلین خود دست به تجمع زدند.

کلمه نیوز_ مهدی فتحی رئیس انجمن صنفی کارگران پالایشگاه گاز پارسیان در حالی که یک شخصیت حقوقی و دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در پی حقوق تضییع شده موکلین خود از کار بیکار شده است.

فتحی گفته است با ارائه مستندات کافی اثبات می کنم که در جستجوی حقوق تضییع شده کارگران هستم و معتقد است مدیرعامل این پالایشگاه جهت پایان دادن به مطالبات و بستن دهان کارگران او را از کار بیکار کرده است.

کارگران پالایشگاه گاز پارسیان برای دومین بار متوالی طی دو هفته گذشته در پاسخ به این اقدام ناشایست مدیریت پالایشگاه دست به تجمع زده و خواستار بازگشت رییس انجمن صنفی خود شدند.

بنا به گزارشات دریافتی این تجمع مطابق روال قبل قرار بود داخل پالایشگاه و همچون گذشته به مدت یک ساعت برگزار شود اما بدلیل ممانعت از ورود رئیس هیئت مدیره کارگران از ورود به پالایشگاه، بیرون از پالایشگاه برگزار شد.

کارگران خواستار بازگشت مهندس فتحی به کار بودند و تا ورود ایشان به پالایشگاه از انجام کار خودداری کردند.

این تجمع پس از ۱ ساعت و در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه پس از بی‌توجهی مسئولین پالایشگاه به مطالبه کارگران با قرائت بیانیه انجمن صنفی کارگران پایان یافت.

مهندس عباسی دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران پالایشگاه پارسیان با قرائت متن مطالبات کارگران و محکوم کردن قاتلان سید حسن نصرالله و همچنین تسلیت به جامعه کارگری به مناسبت شهادت ۵۲ شهید کارگر در معدن طبس پایان تجمع را اعلام کرد اما کارگران نپذیرفته و اصرار بر ادامه تجمع داشتند که در این شرایط مهدی فتحی طی ایراد سخنانی از پرسنل خواهش کرد که به محل کار خود بازگردند و قول داد از مجاری قانونی همچون گذشته مطالبات کارگران و بازگشت به کار خود را پیگیری خواهد کرد.