شرکت حکیم فارابی، تامین کننده نیاز ۱۳۰ شرکت دارویی کشور

خوزستان - مدیر عامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال ، نیاز‌های ۱۳۰ شرکت دارویی کشور را تامین می‌کند.

کلمه نیوز – جمال سعودی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار داشت: شکر دارویی، به‌عنوان یکی از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت توسعه نیشکر می‌باشد که در کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان تولید می‌شود که در سال‌های اخیر با راه اندازی آن کشورمان به جمع تولید کنندگان محدود این محصول در سطح جهان پیوسته است.

وی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما) افزود: این شرکت که با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن در سال می‌باشد تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقش مهمی در تأمین نیاز‌های ۱۳۰ شرکت دارویی داخلی دارد و در حال برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات این محصول راهبردی به کشور‌های مختلف است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران فارما مبنی بر خودکفایی در تولید مواد اولیه دارو، اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر، به‌عنوان تنها تولیدکننده ساکاروز گرید دارویی با گواهینامه GMP، همراه و همگام با تمامی بازیگران صنعت داروسازی کشور است.

نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته(ایران‌فارما)، با شعار «همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف» بار دیگر توانمندی‌های داخلی و بین‌المللی این صنعت مهم را به نمایش گذاشت. در این رویداد، بیش از ۷۰۰ شرکت از سراسر جهان در مصلای تهران گردهم آمده‌اند تا جدیدترین محصولات و دستاورد‌های خود را معرفی کنند.