رئیس هیات امنای کمیته امداد:

افتخار کمیته امداد خدمت به سالمندان است

رئیس هیات امنای کمیته امداد با اشاره به خدمات این نهاد به سالمندان، گفت: افتخار می کنیم که خدمتگزار سالمندان هستیم.

کلمه نیوز_ آیت‌الله محسن کازرونی در اختتامیه همایش تکریم سالمندان تحت حمایت کمیته امداد که در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد، خطاب به سالمندان حاضر در همایش، بیان کرد: تجربه شما ارزشمندتر از علم و سرمایه است و از این جهت قابل تکریم هستید.

وی گفت: در سوره روم خداوند می فرماید: «خداوند شما را با ضعف آفرید»، نقطه آغاز ما در جهان از ضعف است و بچه‌ای که به دنیا می آید نیازمند کمک است و این حکمت خداست که مهر مادری و پدری می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد این ضعف کودک را اذیت کند.

وی افزود: در ادامه خداوند می‌فرماید: «بعد از کودکی انسان تنومند و رشد می‌یابد و این اوج انسان است و دوباره ابن چرخ به سمت پایین بر می‌گردد و فرد ناتوان می‌شود» و این سیر عالم است.

آیت‌الله کازرونی اظهار کرد: دو نکته در این خصوص مطرح می‌شود، اول اینکه انسان باید از عمر و زندگانی بهره برد، و دوم اینکه یکی از توصیه‌های دین ما و اولیای دین اسلام، حفظ حرمت پدر و مادر است و این احترام عاقبت بخیری می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: دین ما وظایفی را به جامعه و حکومت در قبال سالمندان داده است، ما فکر می‌کنیم اسلام یعنی نماز و روزه در حالی که یکی از ارزش‌های دینی این است که به سالمند بدون دانستن گذشته او احترام بگذاریم. در روایات آمده است که سالمندان در امت مانند انبیا هستند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه گفت: خدا را شاکرم و سپاس خود را نسبت به کمیته امداد ابراز می‌کنم، ما در نظام اسلامی همانند کمیته امداد نداریم،کمیته امداد به برکت امام و رهبرمان، قد علم کرده است.

وی با بیان اینکه تکریم سالمندان افتخار دین و آیین ماست، افزود: حضرت علی (ع) فرمود: «وای بر آن حکومتی که از افرادی که توان دارند کار می‌کشند و وقتی ناتوان شدند آنها را رها می‌کنند» و کمیته امداد به لطف الهی، خدمات فراوانی به سالمندان ارائه می‌دهد و ما افتخار می‌کنیم که نوکری شما را می‌کنیم.