شهردار کلانشهر اراک:

بزودی نردبان ۶۴ متری آتش‌نشانی وارد اراک می شود

مرکزی-کلمه نیوز-شهردار کلانشهر اراک گفت: طی یکی دو ماه آینده نردبان ۶۴ متری وارد اراک می شود تا خدمات بیشتری در مورد ایمنی و آتش سوزی ارائه دهیم.

علیرضا محمودی در نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی با موضوع ضوابط و مقررات ایمنی شهری، افزود: قوانین و مقررات ساختمان سازی باید حین ساخت تایید شوند و این موضوع حاکم شده که اگر ساختمان ها ایمن باشند و مهندسین ناظر با نظارت دقیق بر ساخت و سازها فعالیت کنند، از لحاظ اقتصادی و روحی نیز مفید به فایده خواهند بود و خطرات کمتری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر ساختمان ها ایمن باشند دیگر شاهد رخداد حوادث تلخ در ساختمان ها نخواهیم بود، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر اراک بالغ بر ۲۴۰ نیرو دارد که ۸۰ درصد آنها عملیاتی هستند، ۱۲ ایستگاه آتش‌نشانی در اراک فعال است و یک نردبان ۳۲ متری نیز وجود دارد.

محمودی با تاکید بر اینکه اراک شهر رویدادها خواهد بود و تبادل تجربه در این جلسات حائز اهمیت است، ادامه داد: باید بتوانیم در حوزه ساختمان سازی گام های بهتری برداریم تا شهروندان با آرامش بهتری در ساختمان ها ساکن شوند.

در ادامه سرپرست سازمان آتش‌نشانی اراک، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اولین نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی با موضوع ضوابط و مقررات ایمنی شهری و سومین همایش استانی در اراک در حال برگزاری است.

مجتبی خراجی افزود: ۲۸ مسئول مراکز آتش‌نشانی استان ها در این مراسم حضور دارند.