برگزاری مراسم روز جهانی کودک در پیش دبستانی شمیم یاس شهرکره ای شهرستان سرچهان

در روز شمار هفته کودک روزی برای محیط زیست کودکان تعیین شده است، این روز فرصتی برای تبیین و تنویر افکار عمومی و اجرای برنامه های نمادین برای آینده پاک تر و سالم تر است که در مراسمی در پیش دبستانی شمیم یاس شهر کره ای مرکز شهرستان سرچهان به آن پرداخته شد.

کلمه نیوز_ در این مراسم کودکان با طبیعت بیش تر آشنا شدند،چندگونه حیات وحش شهرستان ازجمله خرس قهوه ای،کل و بز، هوبره… معرفی شد، استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف آموزش داده شد و کودکان با شغل محیط بانی بیشتر آشنا شدند.

محمدرضا میرسلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان در حاشیه این مراسم با بزرگداشت هفته کودک اظهار داشت: هفته کودک فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان در عرصه محیط زیست است، کودکان، سرمایه ارزشمند هر جامعه بوده و آینده در گروی توجه به جایگاه و پرورش صحیح آن‌ها و انس و الفت آنان با طبیعت است.

میرسلیمانی با اشاره به اینکه حفاظت از حقوق کودکان در تمامی زمینه‌های زندگی به ویژه در زمینه محیط زیست موضوعی مهم برشمرده شده است افزود: در راستای آگاهی‌افزایی درباره حقوق کودکان و بهبود شرایط نیاز و خواسته‌های کودکان در عرصه های محیط زیست ، ویژه برنامه‌های مختلفی در هفته ملی کودک امسال در این شهرستان برگزار شده است.