سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

اقدامات حفاظتی و مرمتی در کاروانسرای جهانی ایزدخواست تسریع شود

فارس_ سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم و تسریع اقدامات حفاظتی و مرمتی کاروانسرای جهانی ایزدخواست تأکید کرد.

کلمه نیوز_ افشین ابراهیمی در حاشیه بازدیدش از کاروانسرای جهانی ایزد خواست گفت: در حال حاضر برای جذب اعتبارات مرمت و حفاظت از این بنا پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم برگزاری جلسه با دستگاه‌های خدمت رسان، شهرداری، شورای شهر و سرمایه‌گذار برای مرتفع شدن مشکلات مجموعه نیز تأکید کرد.

بنابراین گزارش، ابراهیمی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به همراه امینی کارشناس فنی این اداره کل، آزادی بخشدار مرکزی، قناعتی شهردار ایزد خواست، جباری رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آباده، همچنین رضایی از اداره اوقات و امور خیریه شهرستان آباده به‌منظور مرتفع کردن برخی مشکلات کاروانسرای جهانی ایزد خواست از این مکان تاریخی بازدید کردند. در این بازدید داوود رحیمی سرمایه‌گذار و بهره‌بردار مجموعه نیز برخی از مشکلات این مکان را بیان داشت.

همچنین در این بازدید در خصوص پیگیری لازم جهت اعتبارات اختصاصی به مرمت قلعه باستانی در مصوبات سفر استاندار به شهر ایزد خواست بحث و تبادل‌نظر گردید. همچنین در این بازدید مقرر شد با اداره اوقاف جهت تمدید ۵ سال سوم برای کمک به سرمایه‌گذار و حفظ بنا جلسه‌ای برگزار شود و همچنین تسهیلات با پیگیری فرمانداری و کمک اداره میراث فرهنگی به سرمایه‌گذار ارائه و هزینه جهت اختصاص آب و برق و گاز اعلام و تأمین گردد.