رتبه ۱۸ خوزستان در ارتکاب سرقت

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت آشنایی مردم با قوانین و انجام وظایف شهروندی در اهواز را کمرنگ عنوان کرد و گفت: خوزستان رتبه ۱۸ در میزان وقوع سرقت بین سایر استان‌های کشور را دارد.

کلمه نیوز – سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: مردم در زمینه تامین امنیت و کاهش سرقت ها وظایفی دارند و همواره در این زمینه نقش تاثیرگذاری بر عهده شهروندان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه‌ها برای تامین امنیت شهر تلاش می کند اظهار کرد: طبق قانون، برخورد با سدمعبرها و یا سگ‌ گردانی در شهر وظیفه شهرداری است و نیروی انتظامی در کنار این دستگاه می‌تواند برای مقابله با این موارد ورود کند.

سردار میرفیضی با مهم شمردن انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پارک‌های اهواز گفت: متاسفانه اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با قوانین و انجام وظایف شهروندی خود بسیار کمرنگ است.

الزام پلیس به رعایت حقوق شهروندی

این مقام مسئول با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی “مردم قانون مدار و پلیس هوشمند” است ادامه داد: قانون مداری توسط مردم نوعی تکلیف مداری است و پلیس نیز در این راستا باید حقوق شهروندی را رعایت کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد اظهار کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب باید به سمت افزایش رضایتمندی مردم با رسیدگی به مطالبات شهروندان حرکت کرد.

سردار میرفیضی گفت: نیروی انتظامی با یکصد سامانه فناورانه در حال خدمات‌رسانی به مردم است که این روش در کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت پاسخگویی موثر است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به یکی از خدمات پلیس بر بستر الکترونیک اظهار کرد: در یکسال اخیر کروکی تصادفات از حالت سنتی و دستی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این اقدام در کنار بالا بردن سرعت کار باعث افزایش دقت نیز می‌شود.

کاهش زمان حضور پلیس ۱۱۰ در محل حادثه تا پایان امسال

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: همچنین نیروی انتظامی استان در نظر دارد با استفاده از گشت هوشمند، زمان رسیدن پلیس ۱۱۰ به محل حادثه را کاهش دهد و این هدفگذاری تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم هستند و نیروی انتظامی با همکاری شورا می‌تواند خدمات رسانی بهتری را به مردم داشته باشد افزود: اگر همه دستگاه‌ها یار یکدیگر باشند خدمت‌رسانی به مردم بهتر انجام خواهد شد.

سردار میرفیضی با تاکید بر اینکه برای حل موضوعات امنیتی باید به سمت مردمی شدن آن‌ها پیش رفت بیان کرد: باید از ظرفیت مردم برای بالا بردن امنیت و آرامش شهر استفاده کرد.

بی انضباطی عامل وقوع بسیاری از مشکلات شهر اهواز

این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از مشکلات شهر اهواز به دلیل بی انضباطی شهری است که اصلاح این روند نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم قانون مدار باشند پلیس وقت و توان خود را برای حل مشکلات مهمتر دیگری صرف خواهد کرد گفت: نیروی انتظامی خوزستان آمادگی دارد برای فرهنگ سازی فردی و عمومی در تمامی حوزه های شهری همکاری کنتدا.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: اگر ارتباط مناسبی بین پلیس و مردم ایجاد شود قطعا اجرای قانون، در فرآیندی بهتر انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: پلیس امکان حضور در تمام مکان‌ها برای شناسایی متخلفان و اجرای قانون را ندارد به همین دلیل نیاز به مشارکت مردم برای اجرای قانون در شهر است.

روز ۱۳ مهرماه به مدت یک هفته به نام نیروی انتظامی نامگذاری شده است. طبق اعلام معاون دادگستری خوزستان طی سال جاری با اقدامات انجام شده ۲۱ درصد ارتکاب به سرقت در استان کاهش یافته است.