روز پرکار سامانه ۱۲۱ برق هرمزگان ، از مدیریت بحران تا پاسخگویی سریع به تماس های مردمی

بهرام زارع پور مدیر دیسپاچینگ و فوریت های برق استان هرمزگان با تشریح اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران در ۱۹ مهرماه یاد آور شد : گرد و خاک شدید و بارندگی‌های‌ پراکنده‌، همچنین دید افقی در بسیاری‌ از مناطق‌ هرمزگان از جمله بندرعباس را به کمتر از پنج متر کاهش‌ داد. در این میان […]

بهرام زارع پور مدیر دیسپاچینگ و فوریت های برق استان هرمزگان با تشریح اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران در ۱۹ مهرماه یاد آور شد : گرد و خاک شدید و بارندگی‌های‌ پراکنده‌، همچنین دید افقی در بسیاری‌ از مناطق‌ هرمزگان از جمله بندرعباس را به کمتر از پنج متر کاهش‌ داد.

در این میان بر اثر شرایط ویژه اقلیمی برخی از خطوط اصلی برق در بندرعباس ، میناب و شهرستان های اطراف قطع گردید و مناطق را در خاموشی فرو برد ، همکاران سامانه ۱۲۱ در این روز در یک تلاش جمعی سعی کردند پاسخگوی حجم وسیعی از تماش های مردمی باشند.

زارع پور با بیان اینکه حجم تماس زیاد در شرایط بحرانی به ” تماس های بهمنی ” موسوم است افزود: معمولا سامانه ۱۲۱ تماس های زیر ۱۰۰ نفر را در نوبت و اولویت قرار می دهد و به اپراتور وصل می کند ، اما هنگامی که چند صد نفر تماس می گیرند ممکن است اختلالاتی در سامانه ایجاد شود ، مدت انتظار طولانی از جمله پیامد های چنین شرایطی است که در روز ۱۹ مهرماه نیز رخ داد ، این مشکلات بیشتر در بندرعباس رخ داد و سایر شهرستان ها با مشکلات پاسخگویی کمتری مواجه شدند ، شرایط خاص اقلیمی کل بندرعباس را درگیر کرد ، خطوط اصلی برق از مدار خارج شد ، حجم زیادی از مشترکان بی برق شدند و به سامانه ۱۲۱ زنگ می‌زدند ، تماس های بهمنی تشدید شدند اما با پشتکار نیروهای عملیاتی برق هرمزگان و اطلاع رسانی سریع سامانه ۱۲۱ تا ساعت ۱۱ و ۱۲ خاموشی‌های ۲۰ کیلوولت ترمیم شد ، بر اساس اولویت بندی خاموشی های منطقه ای رفع شدند و بحران ۱۹ مهرماه به خوبی مدیریت شد.

مدیر دیسپاچینگ و فوریت های برق استان هرمزگان با بیان اینکه سعی کردیم هیچ تماسی با ۱۲۱ بدون پاسخ نماند افزود: روز ۱۹ مهرماه ما یک روز بحرانی داشتیم ، این شرایط با شرایط معمولی فرق داشت ، بالای ۱۰۰ خط توزیع برق قطع شدند ، همه اکیپها بسیج کردیم تا مشکلی در پاسخگویی سامانه ۱۲۱ ایجاد نشود ، در عین حال ضمن عذرخواهی از مشترکانی که نتوانستند با سامانه ۱۲۱ ارتباط بگیرند از آنها می خواهیم در شرایط مشابه از تماس مکرر با سامانه ۱۲۱ خودداری کنند.

لازم به ذکر است تندباد به همراه گرد و خاک با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت عصر پنجشنبه، بسیاری از مناطق مرکزی استان هرمزگان از جمله بندرعباس را در نوردید ، این تندباد گرد و خاک و شرایط نامساعد جوی و دریایی موجب تعطیلی بندر مسافری شهید ذاکری قشم و بنادر لافت و پُل و قطعی برق گردید.

همچنین این توفان باعث قطع برق و قطع درختان و سقوط تابلوها در برخی معابر شهری بندرعباس، میناب، رودان، جزیره هرمز و قشم شد و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد و دید رانندگان را به حداقل رساند.

پایان خبر/