خروج زباله در ساعت ۹ شب را به یک عادت تبدیل کنیم

هرمزگان/ کلمه نیوز-تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر بندرعباس به یادآوری ساعت بیرون گذاشتن زباله ها به عنوان وظیفه مهم شهروندی، اختصاص داده شد.

حمید جمالی در این خصوص عنوان کرد: با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس ۱۰ تابلوی تبلیغاتی در نقاط مختلف سطح شهر به اکران در آمده و ساعت ۹ شب را به شهروندان و همشهریان یادآور می شود.

جمالی ادامه داد: در بعضی از محل ها موضوع رهاسازی زباله در ساعتی غیر از ساعت تعیین شده موجب آزردگی شهروندان شده است که این مشکل ناشی از رفتار برخی شهروندانی است که نسبت به قوانین بی توجه هستند و در هر ساعتی از جمله در ساعات روز زباله های خود را بیرون می گذارند.

وی با بیان اینکه زباله ها در طول روز و در خارج از زمان فعالیت ماشین های حمل زباله جمع آوری نمی شود، افزود: زباله ها تنها در یک نوبت توسط ماشین حمل زباله جمع آوری می شود و بعد از آن در ساعت صبح توسط پاکبان ها معابر رفت و روب می شود که از شهروندان خواهشمندیم با پاکبان های شریف و نیروهای خدمات رسان شهرداری همکاری داشته باشند و در حفظ پاکیزگی محیط زندگی خود همکاری داشته و از بیرون گذاشتن زباله در طول روز خودداری نمایند.

حمید جمالی با اشاره به اینکه بیرون گذاشتن زباله در خارج از ساعت تعیین شده و همچنین در طول روز معضلاتی را به دنبال دارد، گفت: ایجاد آلودگی و به خطر افتادن سلامت عمومی، بر هم ریختن چهره شهر، چند برابر شدن زحمت پاکبان ها، تحمیل هزینه های بالا به شهرداری، افزایش و تردد بیشتر زباله گردها از جمله معضلات عدم رعایت ساعت خروج زباله است.

این مقام مسئول بیان داشت: در حوزه مدیریت شهری، ساعت ۹ شب به زمان خروج زباله از منزل یا محل کار اختصاص داده شده و باید به عنوان شهروند این ساعت را به یک عادت تبدیل کنیم و جزئی از برنامه زندگی خود بدانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی ها به شیوه های مختلف از جمله نصب بنر، نصب برچسب در محیط های عمومی، نصب ماکت های شخصیت بابامراد، توزیع تراکت، آموزش های چهره به چهره، آموزش به کودکان و دانش آموزان مدارس و محتواهای فضای مجازی همچون گذشته ادامه دارد و تمامی این موارد به همکاری شهروندان برای نهادینه شدن فرهنگ خروج زباله در ساعت معین، نیازمند است.

پایان خبر/