به شکرانه 366 هزار تن صید و فصل صید میگو هرمزگان:

برگزاری جشن شکرگزاری صید میگوی هرمزگان در جزیره هرمز

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با بخشدار هرمز با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستانهای شیلات استان، رئیس شیلات شهرستان بندرعباس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادان هرمزگان از برگزاری جشن شکرگزاری صید میگو در جزیره هرمز در آبمانماه 1403 به شکرانه 366 هزار تن صید و فصل صید میگو هرمزگان با حضور جامعه صیادی، مقامات کشوری و استانی خبر داد.

مسعود بارانی با بیان اینکه صید و صیادی در استان هرمزگان هموراه زمینه ساز اشتغال زایی، رونق و جهش تولید بوده است گفت: خوشبختانه هرمزگان با برخورداری از بالغ بر ۴۵ هزار نفر صیاد و ۸۴۰۰ فروندشناور صیادی و بیش از ۳۶۶ هزار تن صید در سال گذشته رتبه نخست صید وصیادی کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: این موفقیت در حوزه های صید و صیادی زمینه ساز برگزاری جشن شکرانه صید و صیادی با نگاه ویژه به فصل صید میگو به درخواست جامعه صیادی شده که خوشبختانه با استقبال سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان و مسئولین و جامعه صیادی هرمز روبرو شده است.

بارانی تاریخ تقریبی برگزاری این جشن را نیمه آبانماه ۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: دبیرخانه این جشنوراه در اداره کل شیلات هرمزگان فعالیت های خود را آغاز کرده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان آئین شکرگذاری،برگزاری جشنواره طبخ آبزیان، مسابقات ماهیگیری، تقدیر از پیشکسوتان حوزه صید و صیادی، انتحاب صیاد میگو گیر برتر ،برگزاری موسیقی محلی ، دعوت از مدیران سابق شیلات و معاونین صید ادوار گذشته، بخش های هنری و … را از اهم برنامه های این جشنوراه خواند.

گفتنی است مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، بخشدار هرمز، رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستانهای شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان بندرعباس و مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان هرمزگان جهت جانمایی برپایی جشنواره مذکور از جزیره هرمز بازدید کردند.

شایان ذکر است در این سفر مدیرکل شیلات هرمزگان و هیئت همراه ضمن بازدید از اسکله صیادی جزیره هرمز با جمعی از صیادان این منطقه دیدار کردند.

پایان خبر/