سفر رئیس مجلس به بیروت؛ قدرت‌نمایی و حمایت از محور مقاومت

به گزارش ایسنا، صبح امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان، پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی (IPU)، برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت رفت. رئیس […]

به گزارش ایسنا، صبح امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان، پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی (IPU)، برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت رفت.

سفر رئیس مجلس به بیروت؛ قدرت‌نمایی و حمایت از محور مقاومت

رئیس مجلس در بدو ورود به فرودگاه بیروت، در توضیح هدف از این سفر گفت: عازم سفر به ژنو هستم اما تصمیم گرفتم به دعوت آقای نبیه بری اول به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران و مسئولان و رهبری و ریاست جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم و اعلام کنم ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت هستیم و در شرایط سخت مثل گذشته در خدمت آنان هستیم.

او توضیح داد: در ادامه این سفر، بنده برای شرکت در نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) به ژنو سفر خواهم کرد و پیام مظلومیت مردم غزه و لبنان را به آنجا خواهم برد تا آنها را نسبت به وظایف خودمان و خودشان در عرصه بین المللی برای  حمایت از مردم مظلوم آگاه سازم تا حامی مظلومیت ملت لبنان و فلسطین باشیم.

سفر رئیس مجلس به بیروت؛ قدرت‌نمایی و حمایت از محور مقاومت

قالیباف بعد از ورود به بیروت، ابتدا با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ طبق گزارش سفارت ایران در بیروت، «نجیب میقاتی»، اولویت‌ دولت لبنان را تلاش برای آتش‌بس بیان کرد و گفت: ما بر پایبندی لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تقویت حضور ارتش در جنوب لبنان و برقراری تماس‌های لازم با کشورها و سازمان ملل برای فشار بر اسرائیل جهت اجرای کامل این قطعنامه تأکید داریم.

همچنین میقاتی و قالیباف درباره آخرین تحولات لبنان، اوضاع آوارگان لبنانی و لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و کمک‌های انسانی ارائه شده به این کشور رایزنی کردند.

سپس رئیس مجلس در منطقه البسطه بیروت (بیروت غربی) حضور پیدا کرد و بازدیدی از مناطق مسکونی داشت که توسط رژیم صهیونیستی بمباران و تخریب شده است.

سفر رئیس مجلس به بیروت؛ قدرت‌نمایی و حمایت از محور مقاومت

در بازدید از منطقه البسطه بیروت، قالیباف با تاکید بر اینکه ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست، گفت: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آن ها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی این جا کمک می‌کنیم.

رئیس مجلس افزود: رژیم صهیونیستی و در راس آن نخست وزیر گرگ صفتش چنین جنایاتی را مرتکب شدند و در این شرایط سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه انسان های آزادی خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم اینجا در اولویت باشد.

همچنین قالیباف پس از بازدید از مناطق بمباران شده توسط رژیم صهیونسیتی در مطلبی به زبان عربی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پیش از سفر به ژنو و شرکت در اجلاس بین‌المللی روسای مجلس دنیا IPU به بیروت آمدم تا پیام حمایت رهبر و مردم ایران را به مردم مقاوم لبنان برسانم و پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین را به دنیا برسانم. »

سفر رئیس مجلس به بیروت؛ قدرت‌نمایی و حمایت از محور مقاومت

برنامه بعدی رئیس مجلس در بیروت، دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان بود؛ بعد از پایان این دیدار، قالیباف در نشست خبری با اعلام مجدد حمایت ایران از مردم و دولت لبنان و محور مقاومت گفت : در دیدار با آقای میقاتی نخست وزیر موقت لبنان بیان داشتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیر نظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند لذا اگر دولت لبنان کریدور هوایی را برای بیروت فراهم کند، این کمک ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم.

رئیس مجلس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان در این زمان حمایت خواهد کرد.

همچنین رییس مجلس در محل سفارت ایران در بیروت دیداری با خبرنگاران ایرانی داشت.

جمعی از فعالان سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی مقاومت در لبنان نیز با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ساعاتی دیگر قالیباف رئیس مجلس از بیروت به ژنو برای شرکت دراجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) سفر خواهد کرد. رئیس مجلس فردا (یکشنبه) در این اجلاس سخنرانی می‌کند که بخش مهمی از سخنانش درباره تبیین و تشریح جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از گروه‌های مقاومت در مقابل این جنایات خواهد بود تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند.

انتهای پیام