امیرمحمد اشرافی قهرمان مسابقات تکواندو نوجوانان جهان سفیر محیط زیست شیراز شد

فارس_ عطا پورشیرزاد با اعطای لوح از حضور ارزشمند امیر محمد اشرافی قهرمان مسابقات تکواندو نوجوانان به عنوان سفیر محیط زیست تجلیل کرد و اظهار داشت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی هر چه بیشتر جامعه ورزشکاری در جهت حفظ عرصه‌های محیط زیست و کاهش اثرات مخرب برخی فعالیت‌ها ضرورت دارد و با ادامات و معرفی سفیران محیط زیست تبلور می یابد.

کلمه نیوز_ پورشیرزاد با تجلیل از این ورزشکار قهرمان ، ارج نهادن به حرکت های حمایت از محیط زیست توسط ورزشکاران را پاس داشت و ادامه داد: ما از هر اقدامی که نام محیط زیست را تعالی بخشد استقبال می کنیم و آن را پاس می داریم، ورزشکاران فرزندان برومند این سرزمین هستند و آینده ایران اسلامی در دستان آنان است، محیط زیست سالم نتیجه همراهی همین جوانان برومند در حفاظت از عرصه های طبیعی و انفال الهی است.

کامران اسلاملو رییس اداره محیط زیست شیراز نیز به همراه اعضای یگان حفاظت محیط زیست و جمعی از کارشناسان از امیرمحمد اشرافی قهرمان مسابقات تکواندو نوجوانان جهان در فرودگاه شهید دستغیب شیراز استقبال کردند، این ورزشکار جوان و مدافع عنوان قهرمانی به عنوان سفیر محیط زیست شیراز معرفی شده است.

اسلاملو در حاشیه استقبال از قهرمان مسابقات تکواندو جهان اظهار داشت: از آنجا که طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه همگانی می باشد، قهرمانان و مدال آوران ورزشکار به عنوان سفیر محیط زیست می توانند توجه آحاد جامعه را به حفظ محیط زیست جلب نمایند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در ادامه به نقش فراگیر سفیران محیط زیست اشاره کرد و افزود: سلامت اجتماعی، هدف مشترک ورزش و محیط زیست است و ورزشکاران و قهرمانان ملی حامیان و سفیران سبز هستند. تمام اقشار جامعه به خصوص ورزشکاران وظیفه دارند از این نعمت خدادادی به درستی استفاده کنند و برای حفاظت از آن گام‌های مهم و اساسی بردارند.

اسلاملو همچنین تاکید کرد: عرصه‌های طبیعی از جمله جنگل، کوه، دشت و دریا به عنوان عرصه بسیاری از فعالیت‌های ورزشی است و ورزشکاران با هواداران بعضا میلیونی آن‌ها نقش کلیدی در حفاظت از این سرمایه گران‌بها و خدادادی ایفاء می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با تقدیر از حضور ارزشمند امیرمحمد اشرافی قهرمان مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به عنوان سفیر محیط زیست شیراز ادامه داد: با توجه به عدم وجود راهبردی مشخص برای جلب مشارکت ورزشکاران در توسعه فرهنگ حفظ طبیعت، پیشنهاد شده است در طرحی مشترک؛ با مشخص کردن قهرمانان ملی به عنوان “سفیران سبز” گامی اساسی در این راستا برداشته شود.