استاندار مرکزی:

هفته فرهنگی اراک باید موجب افتخار شهروندان اراکی شود

مرکزی-کلمه نیوز-استاندار مرکزی گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی اراک، درخواست دارم نسبت به ویژگی های ممیزی اراکی ها توجه شود تا این هفته موجب شود هر اراکی به اراکی بودن خویش افتخار کند، چرا که در این صورت می توان گفت هفته ای موفق را پشت سر گذاشته ایم.

فرزاد مخلص الائمه در نشست خبری برنامه های هفته اراک در شهرداری، افزود: به هر ویژگی ممیزی که می تواند یک اجتماع را از اجتماع دیگر جدا کند مولفه هویتی گفته می شود که هویت برای جامعه بعد مادی و معنوی دارد.

وی اظهار کرد: اراک به لحاظ تاریخی شرایط خاصی دارد و به لحاظ قدمتی شاید کمتر از برخی شهرها باشد و برای اینکه بتوانیم روی موضوعات هویتی کار کنیم باید بر روی مولفه های مثبت تمرکز کرد.

در ادامه شهردار اراک گفت: هفته فرهنگی اراک فرصت مناسبی برای هویت شناسی این شهر و معرفی ناگفته‌ها است.

علیرضا محمودی افزود: برای برگزاری این هفته هم‌افزایی لازم برای اجرای برنامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک نیز گفت: از ۲۸ مهر لغایت ۴ آبان هفته اراک نامگذاری شده است.

سید مهدی میرداووی افزود: دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی اراک در حمام تاریخی ارگ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پوستر فرهنگی هفته اراک نیز هفته گذشته رونمایی شد، اظهار کرد: ۲۸ مهر همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر است و هفته اراک نامگذاری شده است که در این هفته سازمان فرهنگی شهرداری اراک برنامه هایی همچون زنگ آغاز هفته اراک از مدرسه صمصامی، افتتاح خانه تئاتر شهر یا بلک باکس، گلباران قبور مطهر شهدا، فراخوان فتو ماراتن، جشن بزرگ در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی ره اراک، نمایشگاه کتاب در پیاده راه امیرکبیر و همایش رونمایی از آثار کتاب اولین های اراک را اجرایی خواهد کرد.

میرداودی برگزاری تور اراک گردی از پیاده راه امیرکبیر تا منزل امیرکبیر راس ساعت ۱۴، پخش فیلم اراک قدیم، نمایشگاه تجسمی در پیاده راه امیرکبیر، جشنواره غذا در بوستان ملت با بیش از ۴۰ غرفه با حضور انجمن های خیریه، برگزاری بازی های بومی محلی، ۷ جشن محله ای، استقرار اتوبوس هنر در ۷ محله کم برخوردار و رادیو محله را از دیگر برنامه های اجرابی هفته اراک توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک اعلام کرد.