خلاصه اخبار مجلس، ۲۹مهر؛ یک گام به سوی نظارت بر رفتار نمایندگان/مذاکره با دولت برای حقوق بازنشستگان

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد، طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس شورای اسلامی بر رفتار نمایندگان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح در جلسه علنی، با  ۱۵۴ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ […]

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد، طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس شورای اسلامی بر رفتار نمایندگان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح در جلسه علنی، با  ۱۵۴ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس شورای اسلامی بر رفتار نمایندگان موافقت کردند.

اظهارات موافقان و مخالفان کلیات طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را می توانید در این لینک مرور کنید.

به گفته مجتبی یوسفی صبح امروز، نمایندگان در جلسه غیر علنی هم به موضوع روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها پرداختند و با توجه به تعدد پیشنهادات در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، این موضوع مطرح شد که طبق ماده ۱۵۲ آیین‌نامه این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شود و مجددا در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نمایندگان در جلسه علنی هم با ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به کمیسیون شوراها موافقت کردند که بعد از آن رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون شوراها مکلف است ظرف یک هفته پیشنهادات را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی ارجاع دهد تا یکشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

خلاصه اخبار مجلس، ۲۹مهر؛ تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان

در ابتدای جلسه علنی امروز به محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود هشدار داد: اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه گانه‌ی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره‌ی تن ایران است و کسی جرأت نخواهد داشت که خلافِ این اصلِ مسلم اقدامی انجام دهد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس هم در پاسخ به انتقاد حاجی دلیگانی از اجرایی نشدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی پیگیر پرداخت مطالبات گندمکاران و اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که مذاکرات خوبی با دولت صورت گرفته و ان‌شاءالله با قدرت اجرا می‌شود.

در بخش دیگری از این جلسه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، نمایندگان این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

عثمانی: باید در مجلس خود کنترلی ایجاد کنیم

انتقاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اجرایی نشدن قانون واردات خودرو

باقرزاده: اسرائیل در حال انتشار بذر مقاومت علیه خود در کل دنیاست

نخعی: دولت خسارات سیل خراسان جنوبی را جبران کند

***

در ادامه جلسه علنی امروز،  تقاضای مجدد استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

پیش از این یک بار استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و مطرح شده بود که نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند. قرار بود حسین‌زاده با حکم رئیس جمهور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شود که این موضوع منوط به پذیرش استعفا در مجلس شورای اسلامی است

همچنین ۱۲۰لایحه دولت در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.

ادامه دارد…