روند افزایشی کسب عنوان «پژوهشگر برتر جهان» از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

فارس_ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از روند افزایشی اعلام پژوهشگران دو درصد پُر استناد برتر جهان از این دانشگاه بر اساس عملکرد استنادی یکساله در بازه زمانی سال های 2023 تا 2024 میلادی، خبر داد.

کلمه نیوز_ دکتر «محمدهاشم هاشم پور» گفت: تعداد اعضای هیات علمی شاغل در این دانشگاه که در جمع پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان قرار گرفتند، در گزارش منتشر شده در سال ۲۰۲۳ میلادی برابر ۳۷ نفر بودند، که با افزایش نزدیک به ۱۹ درصدی در گزارش منتشر شده در سال ۲۰۲۴ میلادی، به ۴۴ نفر رسیدند.

او در خصوص ۴۴ پژوهشگر پُر استناد برتر جهان از این دانشگاه در سال جاری میلادی بیان کرد: ۶۴ درصد این افتخارآفرینان، عضو هیات علمی آموزشی شاغل در دانشکده ها و ۳۶ درصد عضو هیات علمی پژوهشی شاغل در مراکز تحقیقاتی هستند.

دکتر هاشم پور اعلام کرد: ۱۶ پژوهشگر از مراکز تحقیقاتی، ۱۱ پژوهشگر از دانشکده پزشکی، ۶ پژوهشگر از دانشکده بهداشت، پنج پژوهشگر از دانشکده داروسازی، ۴ پژوهشگر از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، یک پژوهشگر از دانشکده تغذیه و علوم غذایی و یک پژوهشگر از دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی، در این موفقیت جهانی نقش داشتند.

این عضو هیات رئیسه دانشگاه، در خصوص مرتبه علمی این افتخارآفرینان دانشگاه در سطح بین المللی نیز گفت: در میان این ۴۴ نفر عضو هیات علمی شاغل در دانشگاه، ۲ درصد استاد ممتاز، ۵۲ درصد استاد، ۲۳ درصد دانشیار و ۲۳ درصد هم استادیار هستند.

اسامی اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در جمع پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی قرار دارند، به ترتیب حروف الفبا است.