سجادی: سانسور اخبار جبهه مقاومت در شبکه‌ ایکس، نشانه بی اعتنایی به آزادی بیان است

کمال سجادی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد شبکه‌های اجتماعی در زمینه انتشار اخبار جبهه مقاومت، اظهار کرد: کشورهای غربی استفاده زیادی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارند و این شبکه‌ها بخشی از قدرت نرم این کشورها در جنگ شناختی محسوب می شوند. البته اخیرا هم از هوش مصنوعی استفاده می‌شود و اخبار […]

کمال سجادی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد شبکه‌های اجتماعی در زمینه انتشار اخبار جبهه مقاومت، اظهار کرد: کشورهای غربی استفاده زیادی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارند و این شبکه‌ها بخشی از قدرت نرم این کشورها در جنگ شناختی محسوب می شوند. البته اخیرا هم از هوش مصنوعی استفاده می‌شود و اخبار غیرواقعی از جبهه مقاومت تهیه کرده و در ابعاد گسترده منتشر می‌کنند تا مردم خاورمیانه و کشورهای اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند.

وی ادامه داد: این جنگ شناختی را در موضوع سردار قاآنی دیدیم که چه اخبار غیرواقعی تولید کردند. در مورد سایر رهبران مقاومت از جمله شهید سیدحسن نصرالله هم همین اقدام را انجام دادند. این اقدامات بخشی از جنگ شناختی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی کشورهای اسلامی و به خصوص جوانان است و لازم است دستگاه‌های مربوطه در  کشور سواد رسانه‌ای مردم به ویژه جوانان که بیشتر باشبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند را افزایش دهند تا در تله جنگ شناختی دشمن نیفتند.

این فعال سیاسی همچنین درباره حدف محتواهای جبهه مقاومت در شبکه‌های اجتماعی غربی از جمله ایکس، بیان کرد: آنها شعار آزادی بیان می‌دهند و از آزادی انتشار اطلاعات سخن می گویند، اما محتوای شبکه‌های خود را گزینش و سانسور می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اخبار جبهه مقاومت منتشر شود  و یک سانسور گسترده در این زمینه انجام می‌دهند. در حالیکه در جبهه مقاومت، مردم از کشور، ارزش‌ها و باور خود دفاع می‌کنند.

سجادی در پایان گفت: گردانندگان این شبکه‌ها شعار دفاع از حقوق بشر ، حقوق زنان و کودکان می‌دهند، اما در برابر جنایات علیه زنان و کودکان نه تنها سکوت می‌کنند، بلکه محتواهای مربوط به این جنایات را هم سانسور می‌کنند تا مردم جهان متوجه این جنایات نشوند. این اقدامات نشانه تناقض در شعارها و عمل و عدم صداقت آنهاست. سانسور اخبار جبهه مقاومت در شبکه‌ ایکس، نشانه بی‌اعتنایی به آزادی بیان است.

انتهای پیام