رئیس سازمان صمت هرمزگان در روز ملی صادرات:

تحقق ۴۰ درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی

هرمزگان/ کلمه نیوز- رئیس سازمان صمت استان از تحقق 40 درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی در استان هرمزگان خبر داد.

خلیل قاسمی گفت: با توجه به هدفگذاری صادرات غیر نفتی در ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ درصد اهداف پیش بینی شده صادراتی با کمک بنگاه های اقتصادی و صادراتی محقق شده است.

وی اظهار داشت: در سال جدید ۴ میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان هدفگذاری شد که تا کنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار آن با کمک بنگاه های اقتصادی و صادراتی انجام شده است.

قاسمی گفت: با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان عمده صادرات این استان در ۶ ماهه دوم سال انجام می گیرد که می توان به عدد هدفگذاری شده در ابتدای سال رسید.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: جهت بهبود صادرات غیر نفتی استان دو برنامه با کمک کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برای تجار و بازرگانان جدید و نسل نو در قالب هنرستان‌های تربیت تجار با کمک آموزش و پرورش استان جهت جذب دانش آموز صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بررسی مسائل مشکلات بنگاه‌های صادراتی و کیفیت محصولات آن‌ها هم در کارگروه مطرح و حل میشود که به لحاظ کیفی و کمی بتوانیم محصولات خوبی در بازارهای هدف داشته باشیم.

قاسمی گفت: بیشترین کالا ها در بخش صنعت و معدن ، بخش کشاورزی و بخش شیلاتی ،گردشگری و صنایع دستی و فنی مهندس هم به ترتیب بیشترین صادرات را داشته اند.

پایان خبر/