پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخشی از جلسه امروز هیات دولت با قدردانی از همکاری و هماهنگی همه دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و به ویژه مقام معظم رهبری برای مشکل گشایی و حل مسائل در تدوین بودجه و تقدیم به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری همه وزرا و دولت […]

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخشی از جلسه امروز هیات دولت با قدردانی از همکاری و هماهنگی همه دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و به ویژه مقام معظم رهبری برای مشکل گشایی و حل مسائل در تدوین بودجه و تقدیم به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری همه وزرا و دولت برای تدوین بودجه در یک زمان فشرده، نشانگر وفاق و همدلی مدنظر پزشکیان بود و امیدواریم با هماهنگی میان دولت و مجلس بودجه پیشنهادی به تصویب برسد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت،‌ رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، اسکندر مومنی وزیر کشور،‌ حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری،‌ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

با انباشت مهاجران مواجه‌ایم/نشست منطقه‌ای درباره امنیت مرزها برگزار می‌شود

اسکندر مومنی وزیر کشور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است، گفت: مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود. بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان یعنی وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

وزیر کشور همچنین با یادآوری اینکه قانون سازمان ملی مهاجرت که در برنامه هفتم برای آن مکلف شده‌ایم، تدوین و تقدیم دولت شده و به مجلس می‌رود، افزود: صرفا با سازوکارهای سلبی نمی‌شود و حتما باید موضوعات و قوانین مرتبط به کار و اشتغال اتباع را به صورت یکپارچه مورد توجه قرار بدهیم. هر چند در حال حاضر با انباشت مهاجران مواجه هستیم و امیدواریم با تصویب این قانون و در برنامه‌ای میان‌مدت ساماندهی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

مومنی درباره انتخاب استانداران نیز گفت: استانداران بر اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت منتخب می‌شوند. اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ما می‌تواند با هر تهدیدی مقابله کند

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمیدر پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات دشمن علیه تاسیسات هسته‌ای اظهار کرد: همیشه تهدیدات دشمن علیه کشور را داشته ایم، اما قابلیت های دفاعی و امنیتی همیشه در ترازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند و تاسیسات هسته‌ای هم بخشی از این کشور است و در قالب همین تمهیدات از آن دفاع می‌شود.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

کنش گر سیاسی به هیچ عنوان در مدیریت دانشگاه جا ندارد

حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در پاسخ به این پرسش که چه میزان تحزب گرایی و شایسته سالاری در انتصاب روسای دانشگاه ها نقش داشته است، بیان کرد: تحزب گرایی نقشی در انتصاب روسای دانشگاه نداشته، بلکه اثر منفی دارد. یعنی اگر واقعا مشخص شود که فردی یک کنش گر سیاسی است و در مدیریت خود اعمال سیاست می‌کند به هیچ عنوان در مدیریت جا ندارد.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

بازبینی در سهیمه پذیرش دانشجو در دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت

محمدرضا ظرقندی وزیر بهداشت درباره سهمیه‌های دانشگاه‌ها گفت:درباره سهیمه پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت و علوم، در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث شده و رییس جمهور هم درباره آن نظر داشته‌اند. قرار شد با محوریت وزارت علوم و بهداشت، در سهیمه ها بازنگری و بازبینی انجام شود. این سهیمه‌ها در طول زمان افزایش داشته و در برخی رشته‌ها این سهمیه ها به دو سوم ظرفیت رسیده است.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

مشکل دانشجویان برای شرکت در کنکور را بررسی کردیم

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سال ۱۴۰۴ قابل اجرا بوده، پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، مجوز شرکت مجدد در سال ۱۴۰۴ را دارند، بیان کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهور در پی مراجعه دانشجویان محترم که برای کنکور سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل مواجه شده بودند، بررسی حقوقی انجام داد.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

بدون آمادگی مردم، افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین گفت:همانطور که بارها تاکید شده مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد.

وی تاکید کرد: حتماً اگر موضوع افزایش بنزین به جمع‌بندی بخواهد برسد با مردم مطرح می شود و بدون آمادگی مردم هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین را نخواهیم داشت. همه تلاش‌ها هم بر این هست که علی‌رغم وجود فشارهایی که بر دولت وجود دارد کمترین فشار بر مردم تحمیل بشود.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

پیگیر پرونده «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» هستیم

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبا اشاره به آخرین وضعیت پرونده «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی»، بیان کرد: همان طوری که سخنگوی محترم دولت نیز مطرح کردند و چندین بار نیز مطرح شده است،  هم بنده و هم وزیر دادگستری، نامه‌ای که وکلای دو خبرنگار تهیه کرده بودند را به آقای اژه ای منتقل کردیم و پیگری مسئله آنان به طور جدی هستیم.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

جایگاه بانوان در ورزشگاه‌ها از قبل وجود داشته است

احمد دنیامالی وزیر ورزش وجوانان درباره وضعیت جایگاه زنان در ورزشگاهها اظهار کرد: جایگاه بانوان در ورزشگاه ها از قبل وجود داشته است در حال حاضر هم بر اساس قوانینی که وجود دارد این کار در حال انجام است.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

با جدیت رفع فیلترینگ را دنبال می‌کنیم/وضعیت موجود به صلاح نیست

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در پاسخ به سوالی در خصوص فیلترینگ گفت: همانطور که روز گذشته رئیس‌جمهور اشاره کردند، کارشناسی در لایحه فنی در وزارتخانه با دقت نظر ویژه‌ای انجام شد و گزارش آن به سران ارائه شد. نگاه‌ها بر اساس وضعیت‌های فنی بود. وضعیت موجود به صلاح نیست و دولت با جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می‌کند. طبیعتا باید به سمتی برویم که ارتقا وضعیت موجود داشته باشیم، جمع بندی هم این بوده که ادامه وضعیت موجود به مصلحت نیست و باید به سمتی برویم که بازگشایی اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: ادامه روند فیلترینگ به مصلحت نیست و چالش‌های جدیدی برای کشور ایجاد کرده است، ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

تغییرات در وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری کاملا تخصصی و فنی است

صالحی امیری وزیر میراث، صنایع دستی و گردشگری درباره تغییرات در وزارت میران فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به طور طبیعی هر دستگاهی تغییرات خواهد داشت. ما هم در استان‌ها و هم در ستاد تغییراتی داریم و تا الان هم تعدادی تغییر کردند و تعدادی هم در مسیر استعلام برای تغییرات هستند. اما این تغییرات در دستگاه ما کاملا تخصصی و فنی است و مبتنی بر سلایق و رویکردهای احساسی قطعاً نخواهد بود.تغییر ذات یک دستگاه است برای اینکه پویایی داشته باشه باشد.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

نه در تامین گوشت قرمز و نه در تامین ارز گوشت قرمز، مشکلی نداریم

غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تامین گوشت قرمز مشکلی نداریم، ادامه داد: نه در تامین گوشت قرمز و نه در تامین ارز گوشت قرمز، هیچ مشکلی نداریم. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار برای کشتار در کشور داریم.

پیگیری جدی رفع فیلترینگ در دولت/تشکر عارف از رهبری

ماشین های برقی در گمرک است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در واکنش به تکذیب گمرک درباره نبود ماشین های برقی در گمرک ، بیان کرد: اکنون ماشین های ما در گمرک است و گمرک نیز بررسی کرد. صحت و سقم این ماجرا مشخص است. به نام شهرداری نیست، بلکه به نام شرکتی است که زیر مجموعه بانک شهر است و متصدی اجرایی کردن این کار است تفاهم خوبی نیز با گمرک دارند، اکنون تفاهماتی انجام داده‌اند.

انتهای پیام