سردار مهدی یار:

روشن دلان حب اهل بیت و انس با امام رضا (ع) را در قلب هایشان دارند 

فارس_ چهارشنبه امام رضایی این هفته شیراز ، منور به چراغ حضور روشندلان مدرسه شوریده شیرازی بود ، محفلی که با ذکر صلوات و بیان روایات و احادیث و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) حال و هوایی ویژه و خاص یافت و بر دل ها نشست.

کلمه نیوز_ سردار جابر مهدی یار مدیر کانون های خدمت رضوی استان فارس در این محفل نورانی با اشاره به اینکه روشن دلان حب اهل بیت و انس با امام رضا (ع) را در قلب هایشان دارند از حضور گرم روشندلان تجلیل کرد.

سردار مهدی یار در ادامه اظهار داشت: مدارس روشندلان عزیز در چهارشنبه امام رضایی این هفته در شیراز و استان فارس و سراسر کشور به پرچم متبرک امام رضا (ع) آزین بسته شد ، بسیاری از نخبگان جامعه ما از روشندلان هستند ، بسیاری ازآنها حافظ قرآن هستند و تعدادی دیگر نخبه های علمی ،فرهنگی . ورزشی هستند ودر برنامه های فرهنگی مشارکت فعال دارند ، درصد نخبگان در جمع روشندلان بسیار چشمگیر است و ان شاءالله برنامه ریزی شده که هر سال یک روز چهارشنبه های امام رضایی به روشندلان اختصاص یابد و برنامه های فرهنگی کانون های خدمات رضوی در مدارس روشندلان ترویج گردد.

مهدی یار با گرامی داشت روز عصای سفید بر لزوم ساماندهی معابر شهری متناسب با وضعیت روشندلان هم تاکید کرد و ادامه داد: وقتی بسیاری از امکانات شهری تنها برای بینایان ساخته شده است، آنها کمبودها را بهتر از دیگران می بینند؛ نام بامسمایی برآنان نهاده اند ‘روشندل’، آنان بسیاری از پدیده ها را نه با ‘چشم سر’ بلکه با ‘چشم دل’ می بینند.

حجت الاسلام سید قاسم موسوی نیز در این جلسه با بیان احادیثی از ائمه اطهار علیهم السلام به اخلاق، سیره و روش زندگی آنان اشاره نمود و گفت: از خصلت های یک مؤمن صداقت و راستگویی، حیاء در گفتار و عمل، حسن خلق و خوش اخلاقی و خصلت بعدی هم شکرگزاری است.

محسن ارغوان معاون فرهنگی کانون های خدمت رضوی استان فارس نیز در این برنامه روشندلان را بندگان خاص خداوند دانست و گفت: روشندلانی هستند که درد آنها تنها ندیدن رنگها، حجم ها و گم کردن کوچه ها نیست، آنها آسمان و زمین را نمی بینند، اما کاستی ها را باتمام وجود لمس می کنند ، ما در برابر این خواهران و برادران روشندل سر تعظیم فرود می آوریم و آمادگی داریم تا از همه توانمندی های شگرفی که در این اقشار نخبه جامعه وجود دارد بهره گیری کنیم

در این نشست روشندلان نیز به بیان دل نوشته ها و خاطرات و مکنونات قلبی خود پیرامون حب اهل بیت علیهم السلام و ارادت به امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز پرداختند ، خلاق حسنه و شکر گذاری ، فرصت تکلم صلوات و قرائت شعر از زبان روشندلان از جمله برنامه های جنبی چهارشنبه های امام رضایی این هفته شیراز بود.

رضا مردانی مدیر مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی نیز با تشکر از حضور مدیر و معاونین و خادمیاران کانون های خدمت رضوی استان فارس ،این حضور را قدر دانست و ایجاد حال و هوای امام رضایی در مدرسه شوریده شیراز ی را در روز چهارشنبه امام رضایی ،فرصتی برای تعالی روحی و روانی برای روشندلان دانست.

در این مراسم از تعدادی دانش آموزان فعال و نخبه که در موارد قرائت و حفظ قرآن کریم ، برنامه های فرهنگی ، ورزشی ، رایانه ، مذهبی و تربیتی حائز رتبه های برتر هستند از طرف آستان قدس رضوی تجلیل وهدیه ای تقدیم گردید.

بوسیدن پرچم متبرک امام رضا (ع) از سوی روشندلان خواهر و برادر حال و هوایی خاص به این مجلس بخشید و بسیاری از حاضران را در فضایی آمیخته با اشک و آه تحت تاثیر قرار داد.