به پاس دو دهه خدمت زنده یاد حجت الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی:

ساختمان آموزشی دانشگاه به نام وی نامگذاری گردید

لامرد_ به پاس دو دهه خدمت خالصانه زنده یاد حجه الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی ریاست اسبق دانشگاه آزاد اسلامی لامرد، ساختمان آموزشی شماره یک این واحد دانشگاهی به نام وی نامگزاری گردید.

کلمه نیوز_ سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لامرد، زنده نگه داشتن یاد وخاطره کسانی که خالصانه در راه توسعه و پیشرفت این واحد دانشگاهی در اوج تحریم و عقب افتادگی، عمر خود را در این راه صرف نموده اند از رسالتهای دانشگاه دانست و تاکید کرد که به لطف خداوند متعال اکنون که دانشگاه آزاد اسلامی لامرد یکی از دانشگاه های برتر جنوب و از افتخارات شهرستان لامرد به حساب می آید.

وی افزود: در سایه تلاش شبانه روزی و خالصانه تمام کسانی رخ داده است که از ابتدای تاسیس این دانشگاه به خدمتگزاری مشغول بوده اند.

وی بیان کرد: به همین منظور هیات رئیسه دانشگاه تصمیم گرفت ساختمان آموزشی شماره یک واحد را به نام این بزرگوار نامگزاری کند.

سید احمد هاشمی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لامرد با همت حجه الاسلام شهیدی در سال ۱۳۷۵ با ۲۴ دانشجو در رشته مدیریت کار خود را آغاز کرد. در این راستا وی علاوه بر ساختمان آموزش و خوابگاه خواهران، ساختمان‌های آموزشی ۱ و ۲، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مسجد، استادسرا، سالن ورزشی، انبار مرکزی، دبیرستان غیردولتی سمای واحد لامرد را بنا نهاد و با تصویب ۲۳ رشته‌ی کاردانی و کارشناسی و استخدام ۴۲ کارمند و ۳۶ عضو هیئت علمی در توسعه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد نهایت تلاش خود را به کار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لامرد در خصوص سوابق و فعالیتهای حجه الاسلام هاشمی شهیدی گفت: وی قبل از انقلاب اسلامی در مبارزات ضد تاغوتی از فعالان منطقه بود و در میدان‌های مختلف انقلاب نقش بسزایی ایفا کرد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر سیرجان به‌عنوان امام جمعه‌ی موقت و فرمانده سپاه مشغول فعالیت شد. سپس در سال ۱۳۶۱ به فرمان امام خمینی(ره) به امامت جمعه شهرستان لامرد منصوب گردیده و حدود ۳۶ سال امامت جمعه را به عهده داشت و همزمان از سال ۱۳۷۵ به مدت دو دهه در سنگر علو و دانش به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لامرد به خدمت رسانی مشغول بود.

خبرنگار/ محمود صابری زاده