درآمد تبلیغات جهانی به ۱ تریلیون دلار میرسد
گروه اقتصادی: صنعت تبلیغات جهانی پیشبینی میشود که برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ از مرز ۱ تریلیون دلار درآمد عبور کند. به گزارش تریبون اقتصاد به نقل از فایننشیال تایمز، شرکتهای گوگل، متا، بایتدنس، آمازون و علیبابا پیشبینی میشود که بیش از نیمی از این درآمد را به خود اختصاص دهند و بازار تبلیغات را […]
گروه اقتصادی: صنعت تبلیغات جهانی پیشبینی میشود که برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ از مرز ۱ تریلیون دلار درآمد عبور کند.
به گزارش تریبون اقتصاد به نقل از فایننشیال تایمز، شرکتهای گوگل، متا، بایتدنس، آمازون و علیبابا پیشبینی میشود که بیش از نیمی از این درآمد را به خود اختصاص دهند و بازار تبلیغات را تحت سلطه خود داشته باشند. علیرغم چالشهای اقتصادی در بازارهای بزرگتر مانند ایالات متحده و بریتانیا، گروه رسانهای گروپام که متعلق به شرکت WPP است، پیشبینی میکند که درآمد تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ به میزان ۹.۵ درصد افزایش یابد.
گروپام همچنین پیشبینی کرده که در سال ۲۰۲۵ رشد بیشتری معادل ۷.۷ درصد خواهد داشت و بیشتر این رشد به نفع بزرگترین فروشندگان تبلیغات دیجیتال در بخش فناوری ایالات متحده خواهد بود. این در حالی است که این آژانس تبلیغاتی درآمد تبلیغات سیاسی ایالات متحده را از گزارش خود حذف کرده است، زیرا این نوع تبلیغات تأثیر زیادی بر مقایسهها داشته و در سال ۲۰۲۴، درآمد تبلیغات سیاسی در ایالات متحده ۱۵.۱ میلیارد دلار به مجموع درآمد افزوده است که نزدیک به یکسوم بیشتر از سال انتخابات ۲۰۲۰ بوده است.
گزارش همچنین اشاره کرده که به کارگیری هوش مصنوعی و اتوماسیون احتمالاً به نوآوری بیشتر و رشد درآمدهای تبلیغاتی کمک خواهد کرد.
پیشبینی میشود که تبلیغات دیجیتال در پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۷۳ درصد از کل درآمد تبلیغات جهانی را تشکیل دهد و این رقم در سالهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ترتیب ۱۲.۴ و ۱۰ درصد رشد کند.
در عین حال، تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، چاپ و رادیو تحت تأثیر سلطه گزینههای دیجیتال قرار دارند. درآمد تبلیغات چاپی جهانی پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۴ به میزان ۴.۵ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۵ نیز ۳ درصد دیگر کاهش داشته باشد. درآمد تبلیغات رادیویی نیز ثابت باقی خواهد ماند، در حالی که پیشبینی میشود که درآمد تبلیغات تلویزیونی تا سال ۲۰۲۹ (شامل تلویزیون خطی و استریمینگ) تنها ۲.۴ درصد رشد کند.
در ایالات متحده، بزرگترین بازار تبلیغات جهانی، پیشبینی میشود که درآمد تبلیغات در سال ۲۰۲۵ به حدود ۳۷۹ میلیارد دلار برسد، علیرغم افزایش هزینههای قرضگیری و احتیاط بیشتر در پیشبینی درآمد از سوی برخی فروشندگان.
گزارش همچنین هشدار داده که تعرفهها و دلار قویتر پس از انتخابات دونالد ترامپ میتواند بر بازار تأثیر بگذارد. «این تحولات احتمالاً چالشهایی بیشتر برای تبلیغکنندگان کالاهای مصرفی و لوکس ایجاد خواهد کرد که در حال مواجهه با دورهای از مصرف کمتر هستند.»
در چین، پیشبینی میشود که درآمد تبلیغات در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۳.۵ درصد افزایش یابد و به ۲۰۴.۵ میلیارد دلار برسد. در بریتانیا که بزرگترین بازار تبلیغات در اروپا است و درآمد آن در سال ۲۰۲۴ به ۵۳.۲ میلیارد دلار میرسد، پیشبینی میشود که رشد درآمد تبلیغات در این سال ۸.۳ درصد باشد.
گزارش اشاره کرده که ابتکارات در چین برای افزایش اعتماد به نفس مصرفکنندگان و تقاضا ممکن است به رشد بیشتر تبلیغات کمک کند، زیرا تبلیغکنندگان محلی و بینالمللی به دنبال بهرهبرداری از تقاضای انباشته شده هستند.
به گزارش تریبون اقتصاد به نقل از فایننشیال تایمز، شرکتهای گوگل، متا، بایتدنس، آمازون و علیبابا پیشبینی میشود که بیش از نیمی از این درآمد را به خود اختصاص دهند و بازار تبلیغات را تحت سلطه خود داشته باشند. علیرغم چالشهای اقتصادی در بازارهای بزرگتر مانند ایالات متحده و بریتانیا، گروه رسانهای گروپام که متعلق به شرکت WPP است، پیشبینی میکند که درآمد تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴ به میزان ۹.۵ درصد افزایش یابد.
گروپام همچنین پیشبینی کرده که در سال ۲۰۲۵ رشد بیشتری معادل ۷.۷ درصد خواهد داشت و بیشتر این رشد به نفع بزرگترین فروشندگان تبلیغات دیجیتال در بخش فناوری ایالات متحده خواهد بود. این در حالی است که این آژانس تبلیغاتی درآمد تبلیغات سیاسی ایالات متحده را از گزارش خود حذف کرده است، زیرا این نوع تبلیغات تأثیر زیادی بر مقایسهها داشته و در سال ۲۰۲۴، درآمد تبلیغات سیاسی در ایالات متحده ۱۵.۱ میلیارد دلار به مجموع درآمد افزوده است که نزدیک به یکسوم بیشتر از سال انتخابات ۲۰۲۰ بوده است.
گزارش همچنین اشاره کرده که به کارگیری هوش مصنوعی و اتوماسیون احتمالاً به نوآوری بیشتر و رشد درآمدهای تبلیغاتی کمک خواهد کرد.
پیشبینی میشود که تبلیغات دیجیتال در پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۷۳ درصد از کل درآمد تبلیغات جهانی را تشکیل دهد و این رقم در سالهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ترتیب ۱۲.۴ و ۱۰ درصد رشد کند.
در عین حال، تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، چاپ و رادیو تحت تأثیر سلطه گزینههای دیجیتال قرار دارند. درآمد تبلیغات چاپی جهانی پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۴ به میزان ۴.۵ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۵ نیز ۳ درصد دیگر کاهش داشته باشد. درآمد تبلیغات رادیویی نیز ثابت باقی خواهد ماند، در حالی که پیشبینی میشود که درآمد تبلیغات تلویزیونی تا سال ۲۰۲۹ (شامل تلویزیون خطی و استریمینگ) تنها ۲.۴ درصد رشد کند.
در ایالات متحده، بزرگترین بازار تبلیغات جهانی، پیشبینی میشود که درآمد تبلیغات در سال ۲۰۲۵ به حدود ۳۷۹ میلیارد دلار برسد، علیرغم افزایش هزینههای قرضگیری و احتیاط بیشتر در پیشبینی درآمد از سوی برخی فروشندگان.
گزارش همچنین هشدار داده که تعرفهها و دلار قویتر پس از انتخابات دونالد ترامپ میتواند بر بازار تأثیر بگذارد. «این تحولات احتمالاً چالشهایی بیشتر برای تبلیغکنندگان کالاهای مصرفی و لوکس ایجاد خواهد کرد که در حال مواجهه با دورهای از مصرف کمتر هستند.»
در چین، پیشبینی میشود که درآمد تبلیغات در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۳.۵ درصد افزایش یابد و به ۲۰۴.۵ میلیارد دلار برسد. در بریتانیا که بزرگترین بازار تبلیغات در اروپا است و درآمد آن در سال ۲۰۲۴ به ۵۳.۲ میلیارد دلار میرسد، پیشبینی میشود که رشد درآمد تبلیغات در این سال ۸.۳ درصد باشد.
گزارش اشاره کرده که ابتکارات در چین برای افزایش اعتماد به نفس مصرفکنندگان و تقاضا ممکن است به رشد بیشتر تبلیغات کمک کند، زیرا تبلیغکنندگان محلی و بینالمللی به دنبال بهرهبرداری از تقاضای انباشته شده هستند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰