ترمیم شاهکار فینچر با هوش مصنوعی
گروه فرهنگی: برای بسیاری از هنرمندان استفاده از هوش مصنوعی به مثابه یکی از گناهان هفتگانه است، اما «دیوید فینچر» کارگردان «هفت» (Se۷en) اعتقاد دیگری دارد و برای ترمیم فیلم کلاسیک خود به صورت فورکی (۴K) از این فناوری استقبال کرده. فینچر در مصاحبه جدیدی با «اینترتینمنت ویکلی» همزمان با اکران نسخه جدید «هفت» میگوید […]
او ادامه میدهد: «میدانم که افراد بسیاری از دیجیتال انتقاد میکنند، اما اگر یک نگاتیو ۳۰ ساله و کیفیت آن حتی وقتی به شکل بینقصی نگهداری شده را ببینید – میزان زیادی اصلاح میطلبید، خط و خشها و خراشها. بنابراین باید چند ماه صرف احیای آن میشد تا بتوانیم اسمش را نگاتیو بگذاریم، و بعد شروع کنیم.»
فینچر میگوید در این مرحله از هوش مصنوعی استفاده کرده تا رنگها و وضوح آن را به شکل اولیه برگرداند. او نام این هوش مصنوعی را فاش نمیکند اما میگوید مشخصاً در صحنهای که شخصیت «کوین اسپیسی» در صندلی عقب خودروی پلیس دیده میشود، فوکوس را تنظیم کرده است.
او اضافه میکند: «توانستیم با هوش مصنوعی تصویر را مات و اجرای بازیگر در صندلی عقب را برای رندر استخراج کنیم. فوکوس آن هنوز شارپ نشده، ولی مثل قبل محسوس نیست.»
فینچر در ادامه صحنه دیگری را مثال میزند که فیلمبردار از دست داده است: «توانستیم آن صحنه را کامپوزیت کنیم تا جنبشی که از نظر من غیرضروری و پرتکننده حواس است را نداشته باشیم.»
فینچر با این حال تأکید میکند که بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مولد قدرتمند نیستند: «ابزاری قوی به من میدهید که از عهده ایکس، ایگرگ و زد برمیآید، شاید من به ایگرگ و زد علاقه نداشته باشم، اما اگر به خاطر ایکس بتوانم از آن استفاده کنم – همه ابزارها اگر آن کاری که ادعا میکنند را بکنند، ابزارهای خوبیاند.»
او پیشتر به مجله پی کی یو که در ضبط برخی دیالوگهای «قاتل» (The Killer) از هوش مصنوعی استفاده کرده اما فیلمبرداری با این فناوری هنوز شبیه یک «راجر دیکینز نامرغوب» است.
فیلم «هفت» از ۳ ژانویه در آمریکا دوباره اکران شده و بیش از ۱ میلیون دلار فروخته است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0